فایل کوین (FIL)چیست؟

فایل کوین یک سیستم ذخیره سازی غیرمتمرکز می‌باشذ که هدف آن «ذخیره مهم ترین اطلاعات بشریت» است.  این پروژه در عرضه اولیه سکه (ICO) در سال 2017، 205 میلیون دلار جمع آوری کرد و تاریخ راه اندازی را اواسط سال 2019 اعلام کرد،  با این حال، تاریخ راه‌اندازی شبکه اصلی فایل کوین تا اواسط اکتبر 2020 به تعویق افتاد.

این پروژه برای اولین بار در سال 2014 به عنوان یک شبکه انگیزشی برای سیستم پرونده بین سیاره‌ای (IPFS)، یک شبکه ذخیره سازی همتا به همتا توصیف شد. فایل کوین یک پروتکل باز است و توسط بلاک‌چینی پشتیبانی می‌شود که تعهدات و تراکنش‌های شرکت کنندگان شبکه را با استفاده از ارز بومی خود، FIL، ثبت می‌کند.

 بنیانگذاران فایل کوین چه کسانی هستند؟

فایل کوین توسط Juan Benet، که همچنین سیستم پرونده بین سیاره‌ای را ایجاد کرد، تأسیس شد. بنت دانشمند کامپیوتر آمریکایی می‌باشد که در دانشگاه استنفورد تحصیل کرده است. پس از تأسیس آزمایشگاه پروتکل در می 2014، او در تابستان 2014 در Y Combinator با هدف پشتیبانی از IPFS، فایل کوین و همچنین پروژه‌های دیگر حضور یافت.

 چه چیزی فایل‌کوین را منحصر به فرد می‌سازد؟

هدف فایل کوین ذخیره سازی داده‌ها به صورت غیرمتمرکز است.  برخلاف شرکت‌های ذخیره‌سازی ابری مانند سرویس‌های وب آمازون یا کلودفلر که مستعد مشکلات تمرکز هستند، فایل‌کوین از ماهیت غیرمتمرکز خود برای محافظت از یکپارچگی مکان داده‌ها استفاده می‌کند و بازیابی داده‌ها را راحت کرده و سانسور کردن آن‌ها را سخت می‌کند.

سیستم‌های ذخیره‌سازی غیرمتمرکز مانند فایل‌کوین به افراد این امکان را می‌دهند که حافظ داده‌های خود باشند و همچنین وب را برای مردم سراسر جهان در دسترس‌تر می‌سازد. از آنجایی که استخراج و ذخیره‌سازی از طریق شبکه فایل‌کوین با کسب جوایز همراه است، فایل‌کوین شرکت کنندگان را تشویق می‌کند تا صادقانه عمل کرده و تا حد امکان داده‌ها را ذخیره کنند تا پاداش بلاک به دست آورند.

چه تعداد فایل کوین  (FIL) در گردش است؟

Protocol Labs توکنومیک یا مدل اقتصادی فایل کوین را به عنوان یک «بازار داده» توصیف می‌کند که در آن کاربران می‌توانند فضای ذخیره سازی خود را به سایر کاربرانی که به دنبال اجاره هستند بفروشند.  پنج ذینفع قادر به معامله توکن خواهند بود: توسعه دهندگان، مشتریان، استخراج کنندگان، دارندگان توکن و شرکای اکوسیستم.  طبق گفته آزمایشگاه پروتکل، عملکرد فایل کوین به سه بخش تقسیم می‌شود: ذخیره سازی فایل، بازیابی فایل و مبادله توکن

در پاییز 2020، 400 ماینر در مرحله آزمایشی شبکه که «مسابقه فضایی» نام داشت شرکت کردند و ظرفیت داده شبکه فایل‌کوین را بیش از 325 پبی بایت افزایش دادند. در این مسابقه تقریباً 3.5 میلیون توکن FIL برای شرکت کنندگان منتشر شد.

امنیت شبکه فایل‌کوین به چه شکل است؟

فایل کوین از طریق پروتکل اثبات تکرار و اثبات فضازمان ایمن می‌شود. در شبکه فایل کوین، گره‌ها در رقابت هستند تا به مشتریان با سرعت هر چه بیشتر داده‌ها را ارائه دهند. سپس به عنوان پاداش FIL دریافت می‌کنند، که گره‌ها را تشویق می‌کند فایل‌ها را تکثیر و حفظ کنند.

گره‌های دائماً با هم رقابت می‌کنند تا فضای ذخیره‌سازی را برای مشتریان در مدت زمان مشخصی فراهم کنند. هنگامی که یک ماینر با مشتری بر سر معامله‌ای به توافق برسند، ماینرها توسط مشتریان به عنوان کارمزد معامله، FIL دریافت می‌کنند، همچنین ماینرها می‌توانند بلاک‌ها را استخراج کنند و پاداش بلاک بگیرند.

 از کجا می‌توان فایل‌کوین  (FIL)را خریداری کرد؟

پیش از راه‌اندازی شبکه اصلی Filecoin، Gemini و Kraken از FIL پشتیبانی می‌کردند.  Huobi پس از فعال شدن شبکه اصلی، FIL را فهرست کرد.

    • دسته بندی: معرفی و بررسی ارزهای دیجیتال

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *