دلار بایننس (BUSD) چیست؟

 

دلار بایننس  (BUSD) یک استیبل کوین با پشتوانه دلار است که توسط صرافی ارز دیجیتال بایننس (با مشارکت Paxos) ایجاد شده و توسط اداره خدمات مالی ایالت نیویورک (NYDFS) تایید و تنظیم شده است. یک دلار بایننس برابر یک دلار آمریکا است. وب سایت رسمی  BUSD در 5 سپتامبر 2019 با هدف تلفیق ثبات دلار با تکنولوژی بلاک چین راه اندازی شد. این ارز دیجیتال بدون پشتوانه فیزیکی است که به عنوان ERC-20 منتشر شده و BEP-2 را پشتیبانی می‌کند.

 موارد استفاده BUSD

به خاطر ثبات قیمت، استیبل کوین نقش مهمی در تراکنش‌ها، پرداخت‌ها و تسویه حساب و تامین مالی غیرمتمرکز (DeFi) دارد.

در اینجا برخی از موارد استفاده BUSD آورده شده است:

  • شما میتوانید دلارهای دیجیتال خود (BUSD) را با هزینه کم، در عرض چند دقیقه و روی بلاک چین به هر کجا منتقل کنید.
  • میتوانید دلار بایننس را در صرافی‌های مختلف و غیر متمرکز معامله کنید.
  • شما میتوانید برای کسب نرخ بهره BUSD واریز کنید.
  • میتوانید برای خرید کالاها و دریافت خدمات، دلار بایننس پرداخت کنید.
  • میتوانید از BUSD به عنوان وثیقه و وام استفاده کنید.
  • میتوان از BUSD به عنوان وثیقه در معاملات آتی استفاده کرد.
  • همچنین میتوانید دلار بایننس را در صرافی یا کیف پول خود ذخیره کنید.

 اکوسیستم BUSD

اکوسیستم BUSD در سال 2021 بسیار رشد کرده است. ارزش بازار این استیبل کوین از حدود 1 میلیارد دلار آمریکا در ابتدای سال 2021 به بیش از 14.6 میلیارد دلار در پایان سال 2021 افزایش یافت و‌ به سومین استیبل کوین جهان پس از تتر و یو اس دی کوین تبدیل شد. این رشد تا حد زیادی به دلیل پذیرش بیشتر کاربران است که باعث شد کیف پول‌ها، پلتفرم‌ها، خدمات، صرافی‌های غیر متمرکز و متمرکز CEX)) از BUSD پشتیبانی کنند.

در حال حاضر کیف‌ پول‌های برتر دنیا‌ مانند Metamask، Trust Wallet، Trezor، Zapper و بسیاری دیگر به کاربران اجازه می‌دهند دلار بایننس را نگه‌داری کنند. پلتفرم‌ها و خدماتی مانند سایت مسافرتی Travala، درگاه‌های پرداخت مانند Moonpay و  API، بانکسا پرداخت مانند Wyre و خدمات پرداخت چند ارزی مانند ivendPay و Paylot اکنون از BUSD نیز پشتیبانی می‌کنند. همچنین PancakeSwap که بهترین صرافی غیر متمرکز در اکوسیستم زنجیره هوشمند بایننس BSC)) است و بسیاری از صرافی‌های غیر متمرکز برتر دیگر از جمله: Uniswap، 1inch، Curve Finance Ellipsis، MDEX، SushiSwap، 0x و غیره نیز از BUSD پشتیبانی می‌کنند. کاربران صرافی‌های متمرکز (CEX) نیز می‌توانند خارج از Binance و Binance.US از طریق صرافی‌های برتر دنیا مانند FTX، Gate.io، WazirX، MEXC و غیره از BUSD استفاده کنند.

کاربرانی که علاقه‌مند به ییلد فرامینگ و وام دادن BUSD هستند، میتوانند در پلتفرم‌های متمرکز مانند Binance، Blockfi و Celsius و غیره این کار را انجام دهند. پروتکل‌های برتر أمور مالی غیر متمرکز (DeFi) مانند Venus، Aave، yearn.finance و غیره نیز به کاربران اجازه می‌دهند تا از دلار بایننس خود سود دریافت کنند.

    • دسته بندی: معرفی و بررسی ارزهای دیجیتال

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *