تن کوین (TON) چیست

برخی سرمایه‌گذاران ادعا می‌کنند که تن کوین (TON Coin) ارز دیجیتال بومی پیام‌رسان تلگرام است و تون (TON) مخفف Telegram Open Network  به معنای شبکه باز تلگرام می‌باشد، اما این طور نیست، تن کوین یک بلاک‌چین لایه ۱ کاملا غیر متمرکز است که فقط توسط تلگرام طراحی شده است، و حرف «T» در عبارت «TON» مخفف «The» است نه «Telegram».

شبکه تن‌کوین در آینده قصد دارد همه بلاک‌چین‌ها و اینترنت را باهم متحد کند.

تن کوین دارای خدمات غیر متمرکز مختلفی از جمله پردازش میلیون‌ها تراکنش در ثانیه، دور زدن سانسور، ذخیره داده‌ها، پنهان کردن هویت کاربران، DNS و پرداخت‌های فوری است. همچنین اکوسیستم مبتنی بر بلاک چین TON همه ویژگی‌ها را برای ایجاد اینترنت Web3.0 با ذخیره سازی غیرمتمرکز دارد.

با گسترش اکوسیستم تن کوین، کاربرد توکن بومی شبکه، TON افزایش می‌یابد، زیرا توسعه‌دهندگان انتظار دارند که ارز دیجیتال تن کوین فراتر از یک ابزار پرداخت باشد.

اعتبار دهندگان به منظور واجد شرایط بودن برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها و همچنین تولید بلاک‌ها و کوین‌های جدید در شبکه تون‌کوین سهام‌گذاری می‌کنند، در این صورت آن‌ها برای حمایت یا مخالفت با تغییرات در پارامترهای پروتکل حق رای خواهند داشت. کارمزد‌ها (گس) به عنوان پاداش برای پردازش تراکنش‌ها و قراردادهای هوشمند صرف نودها می‌شود که مسئولیت اعتبارسنجی‌ شبکه را دارند. اعتبار‌دهندگان در مقابل سهمی که پرداخت می‌کنند وام‌هایی دریافت می‌کنند. همچنین لازم به ذکر است که شبکه تن کوین مبتنی بر اکوسیستم اجماع اثبات سهام (PoS) می‌باشد.

    • دسته بندی: معرفی و بررسی ارزهای دیجیتال

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *