تحلیل تکنیکال روزانه 2022/06/27

نکاتی که قبل از شروع روز خود باید بدانید

فروش پوند نسبت به دلار آمریکا بالای محدوده قیمتی 1.2700

تحلیلگران ارز در Credit Suisse معتقدند که آخرین بسته حمایت مالی بریتانیا یک شاخص مهم است که منجر به جهت گیری اقتصادی دولت انگلستان میشود و در میان مدت به تورم دامن می زند. همچنین برخی معتقد‌اند که واکنش بازار نشان‌دهنده عدم اطمینان از این است که آیا بانک انگلستان (BoE) برای مهار تورم به اقدامات قوی سیاست پولی می‌پردازد یا خیر؟ در نتیجه، این بلاتکلیفی و ریسک‌گریزی کاهش قیمت پوند را به دنبال دارد.

تصمیم بانک ژاپن برای سیاست پولی به منظور دستیابی به ثبات قیمت به شیوه‌ای پایدار

کرودا گفت: «خوشحالم که امروز این فرصت را دارم تا در نشست کیساراگی-کای صحبت کنم. آخرین باری که من به این جلسه دعوت شدم در مارس 2021 بود.» درست زمانی که بانک ژاپن به خاطر شیوع ویروس کرونا سیاست انبساطی را پیش گرفته بود. با از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی جهانی پس از کووید۱۹ و تهاجم روسیه به اوکراین، در داخل و خارج تحولات قیمتی زیادی رخ داده است. به ویژه، در اروپا و ایالات متحده تورم با سرعتی بسیار سریعتر از آنچه کارشناسان انتظار داشتند، افزایش یافت. علیرغم شاخص‌های اروپا و ایالات متحده، شاخص قیمت مصرف کننده ژاپن (CPI) در آوریل امسال برای اولین بار از تابستان 2008 از 2 درصد فراتر رفت.

بازارهای امروز

افزایش شدید حقوق و دستمزد ایالات متحده در روز جمعه، مسیر کوتاه مدت برای ادامه انقباض فدرال رزرو را تایید کرد. این گزارش رشد قوی اما کندتر 390 هزار شغل را در ماه می نشان داد، بیکاری در 3.6 درصد باقی ماند و سود حاصل از مشارکت بازگشتی پر شد.

قیمت سهام S&P500 پس از رشد قابل توجه در روز پنجشنبه، دوباره کاهشی شد و در روز جمعه 1.6% سقوط کرد. این شاخص هفته را با کاهش 1.2 درصدی به پایان رساند، در 9 هفته گذشته قیمت سهام S&P500 برای هشت هفته کاهشی بود و تنها هفته گذشته 6.6 درصد افزایش یافت. S&P500 پس از بهبود 7.8 درصدی از پایین‌ترین سطح قیمت روزانه خود در 20 می، اکنون 14.7 درصد از بالاترین رقم ژانویه خود کاهش یافته است، کاهش قیمت S&P500 در روز جمعه ناشی از اختیارات مصرف کننده و فناوری اطلاعات بود، در حالی که با افزایش قیمت نفت، ارزش سهام S&P500 نیز 1.4 درصد افزایش یافت. قیمت سهام نزدک در روز جمعه 2.5 درصد کاهش یافت. همچنین پس از اینکه ایلان ماسک اعلام کرد ممکن است حدود 10 درصد از نیرو‌ کار خود را تعدیل کند، قیمت سهام تسلا 9.2 درصد کاهش یافت. سهام آسیایی در طول هفته عملکرد بهتری داشتند.

ضعف قیمت ین در برابر دلار آمریکا و یورو

قیمت دلار در معاملات اولیه روز دوشنبه به 130.99 ین صعود کرد، بالاترین سطح یک ماهه اخیر، و فاصله چندانی با بالاترین سطح قیمت 20 ساله، محدوده 131.34 که ماه گذشته به آن رسیده بود، ندارد. قیمت یورو نیز نسبت به ین ژاپن افزایش یافت و صبح روز دوشنبه به 140.38 ین رسید که بالاترین رکورد هفت ساله را شکست. تحلیلگران بارکلیز کاهش قیمت ین را به بهبود دارایی‌های ریسکی، افزایش بازدهی در خارج از کشور، تقویت دلار و قیمت بالاتر نفت نسبت دادند که باعث نگرانی در مورد تراز تجاری ژاپن شده است.

افزایش متوالی نرخ بهره توسط بانک مرکزی استرالیا

اقتصاددانان و معامله گران پیش‌بینی می‌کنند که بانک مرکزی استرالیا برای اولین بار در 12 سال گذشته، روز سه شنبه افزایش‌های متوالی نرخ بهره را اجرا کند، تمرکز اصلی بر روی میزان این افزایش‌ها است. به گفته اقتصاددان، فیلیپ لو، رئیس بانک مرکزی استرالیا و هیئت مدیره وی، نرخ نقدی را 40 واحد پایه به 0.75 درصد افزایش خواهند داد. برخی از تحلیلگران افزایش نیم درصدی را پیش‌بینی‌ میکنند، در حالی برخی منتظر افزایش استاندارد %0.25 هستند. رزرو بانک استرالیا در ماه مه پس از افزایش شدید تورم سیاست انقباضی را آغاز کرد و با همتایان خود مانند فدرال رزرو و بانک انگلستان همسو شد. ارقام هفته گذشته نشان دهنده حرکت قوی 2.2 تریلیون دلار استرالیا (1.6 تریلیون دلار آمریکا) ااقتصاد بودند، افزایش هزینه‌های نیروی کار است که منجر به نگرانی برای بالا رفتن سریع قیمت‌ها در آینده شده است.

GBP/AUD 2022/06/27

مشاهده میکنید که پوند در برابر دلار استرالیا از کانال صعودی خارج شده اما احتمال صعود وقت تا محدوده 1.7800 را داریم و سپس احتمال کاهش قیمت تا 1.7650 و سپس تا 1.7500 و از طرفی در صورت صعود قیمت و عبور از 1.7800 باید بدنبال معمله خرید باشیم.

USD/CHF 2022/06/27

در صورت بسته شدن قیمت در بالای محدوده 0.9600 در تایم 4 ساعته میتوان بدنبال معامله خرید باشیم.

USD/CAD 2022/06/27

جفت ارز دلار امریکا در برابر دلار کانادا که دو ناحیه برای ورود به معامله فروش پیش بینی شده است.

EUR/AUD 2022/06/27

یورو به دلار استرالیا که فرصت فروش در چارت مشخص شده است.

GBP/JPY 2022/06/27

قیمت پوند در برابر ین در حال پیشروی صعودی میباشد.

USD/JPY

    • دسته بندی: تحلیل تکنیکال روزانه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *