تحلیل طلا (gold) 2022/02/10

قیمت طلا کاهش یافت، اما فعلاً در انتظار آمار تورم ایالات متحده رنج است

قیمت طلا صبح پنجشنبه در آسیا کاهش یافت و در حال حاضر در یک محدوده رنج قرار دارد. سرمایه گذاران اکنون منتظر آخرین داده‌های تورم ایالات متحده هستند که می‌تواند سرنخ‌های بیشتری در مورد جدول زمانی فدرال رزرو برای اجرای سیاست‌های انقباضی ارائه دهد.

به طور معمول قیمت دلار در جهت معکوس به طلا حرکت می‌کند، و در روز پنجشنبه افزایش یافت، در حالی که بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده از بالاترین سطح نوامبر 2019 کاهش یافت.

داده‌های ایالات متحده، که شامل شاخص قیمت مصرف کننده است، در اواخر امروز منتشر می‌شود.

معامله‌گران آتی صندوق فدرال رزرو در حال حاضر انتظار بیش از 5 افزایش نرخ بهره 25 واحد پایه را تا دسامبر 2022 دارند، 27 درصد احتمال دارد که اولین افزایش در ماه مارس 50 واحد پایه باشد. با این حال، فدرال رزرو باید سریعتر از گذشته حرکت کند تا  تورم را که بسیار بالاتر از هدف است کنترل کند، اما طبق گفته بانک فدرال رزرو کلیولند، ممکن است نیازی به شروع افزایش نیم درصدی نرخ در ماه مارس نباشد.

اندرو، رئیس بانک انگلستان نیز امروز سخنرانی خواهد داشت.

در همین حال، پنتاگون ایالات متحده هشدار داد که تنش‌های ژئوپلیتیکی در شرق اروپا همچنان ادامه دارد، زیرا روسیه توانایی‌های نظامی خود را در امتداد مرز گ اوکراین و بلاروس افزایش داده است. به گفته دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، اگرچه اوکراین معتقد است که اختلاف بین قدرت‌های غربی و روسیه می‌تواند از طریق دیپلماسی حل شود، اما در حال حاضر زمینه‌هایی برای اعمال تحریم‌ها علیه روسیه وجود دارد.

 قیمت‌سایر فلزات گرانبها، از جمله نقره و پلاتین 0.3 درصد کاهش یافتند در حالی که پالادیوم در محدوده قیمتی 2279.51 دلار بود.

    • دسته بندی: تحلیل تکنیکال, تحلیل تکنیکال روزانه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *