تحلیل تکنیکال 1 ساعته پوند به ین ژاپن ( GBP/JPY) – 15/9/2021

تحلیل تکنیکال 1 ساعته پوند به ین ژاپن ( GBP/JPY) – 15/9/2021

تحلیل تکنیکال 1 ساعته پوند به ین ژاپن ( GBP/JPY) – 15/9/2021

تحلیل تکنیکال 1 ساعته پوند به ین ژاپن ( GBP/JPY) – 15/9/2021

قیمت پوند استرلینگ در نوسان است و این حرکت قیمت با آخرین اطلاعات تورم بریتانیا که در راه است متوقف نمی‌شود. آیا این امر باعث می‌شود که قیمت پوند انگلستان در برابر ین ژاپن مسیر خود به سطح حمایت را ادامه دهد و یا خریداران را دوباره به داخل بازار خواهد کشاند؟

آنچه که باید بررسی کرد: GBP/JPY

امروز قیمت پوند انگلیس در برابر ارزهایی که بهشت امن سرمایه‌گذاری تلقی می‌شوند با ضعف روبرو است طبق سرفصل‌‌‌های اخبار مربوط به انگلستان، به نظر می‌رسد پس از تاخیر دولت انگلیس در بررسی کالاهای وارداتی از اتحادیه اروپا، برگزیت (خروج انگلستان از اتحادیه اروپا) دوباره در کانون توجه قرار گرفته است. این امر ترس از خسارت احتمالی به بخش خرده فروشی انگلستان و همچنین عرضه مواد غذایی را افزایش داده است، بنابراین می‌توان حدس زد فروش پوند استرلینگ از کجا نشات می‌گیرد.

 

افزایش نوسانات ممکن است همچنان ادامه داشته باشد یا حتی بعداً در نشست لندن افزایش یابد، زیرا آخرین گزارش تورم را از انگلستان دریافت خواهیم کرد. انتظار می‌رود که این نرخ تورم بحث برانگیز باشد، همچنین طبق مشاهده تحلیلگران شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ماه آگوست از 2.0٪ به 2.9٪ رسید که بسیار بالاتر از هدف تورم بانک انگلستان است.

 

اگر این سناریو عملی شود، به احتمال زیاد بانک انگلستان به طور عمده تورم را غیر گذرا دانسته و نیاز به افزایش نرخ را ضروری خواهد دانست. این اتفاق می‌تواند قیمت پوند انگلیس را در کوتاه مدت افزایش دهد، اما تا حدودی پیش‌بینی می‌شود قبل از ورود خریداران به بازار، شاهد ضعف بیشتری در قیمت پوند باشیم.

 

بریم سراغ GBP/JPY، که از سطح حمایت اصلی در محدوده قیمتی 151.50 چندان دور نیست. اگر مجدداً قیمت پوند در مقابل ین ژاپن به سطح حمایت بازگردد و اگر تورم بریتانیا جنجال آفرین باشد، در انتظار کندل‌های برگشتی صعودی خواهیم بود، اما، اگر این رقم کمتر از حد انتظار باشد، به نفع فروشندگان می‌شود. معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند که قیمت پوند در کوتاه مدت کاهش می‌یابد، اگر نرخ تورم ضعیف تر از حد انتظار باشد و اگر قیمت پوند نسبت به ین ژاپن به کمتر از سطح حمایتی 151.50 برسد؛ ترس برگزیت افزایش می‌یابد.

 

تحلیل تکنیکال 1 ساعته پوند به ین ژاپن ( GBP/JPY) - 15/9/2021

    • دسته بندی: تحلیل تکنیکال روزانه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *