تحلیل تکنیکال پوند در برابر ین ژاپن (GBP/JPY) 2021/9/28

تحلیل تکنیکال پوند در برابر ین ژاپن (GBP/JPY) 2021/9/28

آیا قیمت پوند در برابر ین ژاپن می‌تواند از سطح مقاومت عبور کند؟

این هفته که قیمت GBP/JPY در حال رسیدن به سطح مقاومت است، توجه ما را در بین جفت ارز‌های فارکس به خودش جلب کرده. آیا این بار شاهد شکست صعودی پوند در برابر ین ژاپن خواهیم بود، یا فروشندگان کنترل اوضاع را دوباره در دست می‌گیرند و این هفته قیمت GBP/JPY را کاهشی میکنند؟

با وجود گزارشات و به روزرسانی‌های منفی از اقتصاد و احساسات تجاری در انگلستان، گوپی (GBP/JPY) به سطح حمایت اصلی در محدوده قیمتی 149.00 – 150.00 رسید و سپس افزایشی شد. به احتمال زیاد جهت‌گیری معامله‌گران فقط بخاطر ضعف ین ژاپن، بدهی‌های اورگراند چین و کاهش خرید دارایی توسط فدرال رزرو نیست، بلکه روند صعودی قیمت به تمرکز معامله‌گران به افزایش احتمالی نرخ در سال ۲۰۲۱ از سوی بانک انگلستان نشات می‌گیرد.

از آنجا که این هفته در انگلستان هیچ بیانیه و گزارش از قبل تعیین شده‌ای در کار نیست، احتمالاً GBP/JPY به روند قیمت هفته گذشته خود ادامه خواهد داد. آنطور که به نظر می رسد، معامله گران تا کنون اخبار کمبود بنزین در بریتانیا و احتمال افزایش بحران انرژی در صورت افزایش تقاضا در سرمای زمستان را نادیده گرفته‌اند. همچنین امروز صبح از اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان، شنیدیم که گزینه افزایش نرخ بهره هنوز هم روی میز است، بنابراین احتمال افزایش خریداران پوند استرلینگ بالا است.

اگر ریسک بالا در این هفته ادامه پیدا کند، پوند در مقابل ین ژاپن تا ماه آینده افزایشی خواهد بود. اما با نزدیک شدن قیمت به سطح اصلی مقاومت (در حدود 152.00 تا 153.00) ممکن است پوند نسبت به ین ژاپن در این هفته کمی کاهشی شود.

برای معامله‌گرانی که مدتهاست روی GBP/JPY تمرکز کرده‌اند، باید قبل از خرید، شکست نزولی قوی قیمت در سطح مقاومت قبلی/روند نزولی و یا بازگشت قیمت تا محدوده 150.00 – 151.00 و بازگشت صعودی در الگو شمعی را در نظر بگیرند. روند صعودی قیمت پوند نسبت به ین ژاپن می تواند توجه معامله گران حرفه‌ای بلندمدت را به خود جلب کند آن‌هایی که باور دارند روند صعودی ادامه پیدا می‌کند سپس در بلند مدت به پایین‌ترین سصح قیمت در طول همه‌گیری ویروس کرونا یعنی محدوده قیمتی 124.00 و 125.00 باز می‌گردد.

حالا بریم سراغ معامله‌گران کوتاه مدت GBP/JPY، اگر شما فکر می کنید که یک محرک نزولی می تواند توجه خریداران ین را به خود جلب کند، فروش در سطوح فعلی قیمت کار مناسبی است. اما در نظر داشته باشید که در حال حاضر احتمال این سناریو بسیار پایین است، اما اگر این هفته اطلاعات ناامیدکننده‌تری از سراسر جهان دریافت کنیم (مهمترین آنها گزارش اشتغال و احساسات مصرف کننده است) می تواند تا پایان هفته تأثیر منفی در ریسک‌پذیری بگذارد.

نظر شما چیست؟ روند صعودی قیمت GBP/JPY را پیش‌بینی می‌کنید؟ یا فروشندگان بار دیگر کنترل اوضاع را در دست می‌گیرند و ما شاهد روند نزولی قیمت خواهیم بود؟ نظرتان را با من به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط:
    • دسته بندی: تحلیل تکنیکال, تحلیل تکنیکال روزانه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *