تحلیل تکنیکال طلا (GOLD) 2022/01/21

تحلیل تکنیکال طلا (GOLD) 2022/01/21

در یک روز معاملاتی نسبتا آرام در روز پنجشنبه، قیمت طلا همچنان به ادامه روند صعودی دو ماهه خود ادامه داد و در اوایل روز به حدود 1846 دلار رسید که در پی افزایش شدید ورود خریداران و یک فشار خرید کوتاه مدت بود. این فلز گرانبها در روز چهارشنبه بیشترین رشد روزانه خود را از نوامبر به ثبت رساند که با کاهش بازدهی خزانه داری آمریکا تقویت شد که باعث کاهش ارزش دلار شد.

کشش به سمت خرید طلا بیشتر توسط لحن محتاطانه مقامات بانکهای مرکزی در بازارهای مالی جهانی بوجود می اید ، زیرا سرمایه‌گذاران برای نشست تندرو فدرال رزرو در هفته آینده آماده می‌شوند و تحولات ژئوپلیتیکی را زیر نظر دارند. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا دیروز گفت که انتظار دارد روسیه به اوکراین حمله کند. وی همچنین اظهار داشت که ایالات متحده آماده است تا بیشترین مجازات ها را علیه مقامات دولتی و نظامی روسیه اعمال کند
صعودی به 1840 دلار برای اولین بار از اواخر نوامبر رخ داد ، اما متعاقبا متوقف شد. فلز زرد از سد قیمت 1830 دلاری که قبلاً تلاش‌های برای شکست ان را اغاز کرده بود را فراتر رفت و نشانه ایی را میدهد که شاید سال 2022 سال جهشهای صعودی برای طلا باشد.

اگر شمش بتواند بالاتر از سقف های چند هفته ای ذکر شده باقی بماند و در این مرحله از اصلاح نزولی اجتناب کند، ممکن است منطقه 1850 دلار را هدف قرار دهد. در حال حاضر، مسیر کمترین مقاومت رو به بالا به نظر می رسد. با این حال، با توجه به افزایش نرخ های واقعی و شرط های جنگ طلبانه فدرال رزرو، طلا ممکن است بیش از حد ارزش گذاری شده باشد و شاید با کاهش قیمتی هم مواجه شود.

در نتیجه، طلا در برابر فشارهای نزولی جدید پیش از نشست هفته آینده فدرال رزرو آسیب پذیر است. از جنبه نزولی، اگر قیمت ها به کمتر از 1840 دلار برود و نتوانند از حمایت حیاتی 1830 دلار دفاع کنند، معامله گران توجه خود را به میانگین متحرک 20 روزه که اکنون حدود 1826 دلار است، خواهند داشت بنابراین با توجه به جریانات سیاسی نظامی و از مهمترین ان احتمال بروز جنگ روسیه و اکراین و همچنین تصمیمات فدارال رزرو امریکا نمیتوان بصورت مطمین مسیر حرکت طلا را پیش بینی کرد .

    • دسته بندی: تحلیل تکنیکال, تحلیل تکنیکال روزانه, تحلیل تکنیکال و فاندامنتال طلا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *