بیت تورنت (BTT) چیست؟

 

بیت تورنت یک پلتفرم به اشتراک‌گذاری فایل و تورنت محبوب همتا به همتا (P2P) است که در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای غیرمتمرکز شده است.

بیت تورنت که ابتدا در جولای 2001 منتشر شد، توسط پلتفرم ترون  ((TRON در جولای 2018 خریداری شد.

بیت تورنت ابزارهای جدید مختلفی را از طریق توکن بومی BTT که در فوریه 2019 منتشر شده، ارائه می‌دهد. BTT با استفاده از استاندارد TRC-10 بر روی بلاک‌چین TRON راه اندازی شد.

در حال حاضر بیت تورنت بزرگترین پروتکل ارتباطی غیرمتمرکز همتا به همتا در جهان است.

 بنیانگذاران بیت تورنت چه کسانی هستند؟

بیت تورنت زاییده فکر برام کوهن، توسعه دهنده و کارآفرینی است که در عرصه ارزهای دیجیتال بسیار شناخته شده می‌باشد.

این پلتفرم شاهد مبارزات حقوقی متعددی بوده است و کوهن معتقد است که قوانین کپی رایت را نقض نمی‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد فایل‌هایی مانند موسیقی و فیلم را بین خود به اشتراک بگذارند.

در سال 2018، TRON بیت تورنت را به طور کامل خریداری کرد و بیت تورنت تحت کنترل جاستین سان قرار گرفت. جاستین سان مدتی به به خاطر یک پروژه‌ که با استفاده با اسم ترون، موفق به کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران محلی چین، به مبلغ ۳۰ میلیون دلار شده بود، بدنام شد. این پروژه با نام Wave Field Super Community، مدعی بود که ما نمایندگی و یکی از نود‌های اصلی شبکه ترون هستیم و از این طریق سرمایه هزاران نفر را مدیریت می‌کردند.

ولی قضیه از این قرار است که کلمه Wave Field در زبان چینی همان ترون است، این کلاهبرداری بسیار مخرب بوده، تا جایی که بر اساس گزارش‌ها، یک مادر مجرد چینی که بعد از این کلاهبرداری، قادر به بازپرداخت بدهی خود نبود، اقدام به خودکشی کرده است.

برخی ادعا می‌کنند که اعتراض به این قضیه، کاملا غیر منطقی است. Jacob Canfield که یک تریدر کریپتوی محبوب قضیه را این‌طور تحلیل کرد: سرزنش ترون (Tron) برای اینکه مورد سو‌استفاده یک کلاهبردار قرار گرفته، مانند سرزنش کردن بیت‌کوین برای سرمایه‌گذاری کردن در پروژه کلاهبرداری بیت کانکت (Bitconnect) است. از دیگر مواردی که جاستین سان بخاطرش مورد توجه قرار گرفته کمک 4.5 میلیون دلاری او در یک حراج خیریه فقط برای این که با وارن بافت (شخصیت معروف ضد کریپتو) ناهار بخورد و با او در مورد ارز دیجیتال گفتگو کند، می‌باشد، پس از اعلام خبر ملاقات سان با بافت، قیمت توکن ترون درصد افزایش یافت.

 چه چیزی بیت تورنت را منحصر به فرد می‌سازد؟

هدف اولیه بیت تورنت این بود که صنعت سرگرمی قدیمی و دستیابی سخت و هزینه‌بر مصرف‌کنندگان به محتوا را غصب کند.

بیت تورنت قصد دارد شبکه‌های توزیع گران قیمت و ناکارآمد را از بین ببرد، همچنین بیت‌تورنت به کاربران اینترنت اجازه می‌دهد تا محتوا را مستقیماً بین خود مبادله کنند.

در اوایل دهه 2000، بیت تورنت به پلتفرم اشتراک فایل P2P تبدیل شد.

به کمک ترون، بیت تورنت جذابیت کاربری خود را برای کسانی که علاقه مند به راه حل‌های غیرمتمرکز، ارزهای دیجیتال و همچنین پایگاه کاربری شخصی خود هستند، گسترش داده است.

از جمله ویژگی‌های اضافه شده می‌توان به BitTorrent Speed  ​​اشاره کرد که از توکن BTT به عنوان بخشی از عملیات خود استفاده می‌کند.

پلتفرم بیت تورنت همچنین دارای نسخه پیشرفته شامل  VPN بدون آگهی می‌باشد.

 چه تعداد سکه بیت تورنت (BTT) در گردش است؟

BTT رمزارز بومی بیت تورنت است که بر روی بلاک چین TRON به عنوان یک توکن استاندارد TRC-10 منتشر شده است.

کل عرضه بیت تورنت، همانطور که در وایت پیپر آن ذکر شده است، 990,000,000,000 BTT می‌باشد.  6٪ از توکن‌ها در فروش عمومی، 2% در فروش خصوصی و 9٪ در عرضه اولیه به فروش رسیده است.

20.1 درصد دیگر برای ایردراپ‌ها در نظر گرفته شده است که قرار است در مقاطع مختلف تا سال 2025 به آن‌ها ارائه شود. تیم بیت تورنت، شرکت مادر و بنیاد بیت تورنت  19 درصد از عرضه را دریافت کرده‌اند.  بنیاد TRON 20٪ سهم دارد که 19.9٪ آن به خود اکوسیستم بیت تورنت اختصاص داده شده است.

4% نهایی توکن‌ها برای فعالیت‌های مشارکتی نگهداری شده است.

BTT نقش‌های مختلفی در محصولات بیت‌تورنت ایفا می‌کند، از جمله به کاربران اجازه می‌دهد برای دانلود سریعتر از BitTorrent Speed استفاده کنند.

 امنیت شبکه بیت تورنت به چه شکل است؟

بیت‌تورنت می‌گوید که بالاترین سطح اقدامات امنیتی را به منظور ایمنی منابع مالی کاربران به کار می‌گیرد، اما تاکید می‌کند که بازار کریپتو دارای ریسک ذاتی است.

این شرکت توصیه می‌کند که بهتر است کاربران با استفاده از گزینه‌هایی مانند تأیید بیومتریک از خود در برابر سرقت، به شکل بدافزار یا برنامه‌های مشابه محافظت کنند.

 از کجا می‌توان بیت تورنت (BTT) را خریداری کرد؟

BTT در برابر ارزهای دیجیتال، استیبل‌کوین‌ها و حتی ارزهای فیات در برترین صرافی‌های ارز دیجیتال از جمله Binance، Huobi Global و OKEx قابل معامله است.

    • دسته بندی: معرفی و بررسی ارزهای دیجیتال

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *