بیت‌کوین اس وی (BSV) چیست؟

بیت‌کوین اس وی  (BSV) یا همان ساتوشی ویژن پس از هارد فورک بلاک‌چین بیت‌کوین کش (BCH) در سال 2018 پدیدار شد که یک سال قبل از بلاک چین BTC فورک شده بود.

هدف از ایجاد بیت‌‌کوین SV تحقق دیدگاه اصلی پروتکل بیت‌کوین می‌باشد که در اوراق سفید ساتوشی ناکاموتو توضیح داده شده است.  هدف BSV ارائه مقیاس پذیری و ثبات به عنوان یک سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا و همچنین ارائه یک شبکه داده توزیع شده است که می‌تواند از برنامه‌های بلاک‌چین پیشرفته در سطح سازمانی پشتیبانی کند.

برای این منظور، BSV محدودیت‌ها را حذف کرده و دستورات اسکریپت و سایر قابلیت‌های تکنیکال که توسط توسعه‌دهندگان پروتکل بلاک‌چین BTC غیرفعال یا محدود شده بودند را دوباره فعال کرده است. این اقدام به شبکه اجازه می‌دهد تا ده‌ها هزار تراکنش در ثانیه را پردازش کند، در حالی که هزینه‌های بسیار پایین تراکنش برای پرداخت‌های خرد را حفظ می‌کند، و علاوه بر آن قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند قراردادهای هوشمند، محاسبات و سایر موارد استفاده از داده را ارائه می‌دهد.

ظرفیت شبکه BSV برای مقیاس‌پذیری نامحدود، منحصربه‌فرد می‌باشد. در عین حال بیت‌کوین اس‌وی بیش از هر بلاک‌چین دیگری با طراحی اصلی بیت‌کوین هماهنگ است.

 بنیانگذاران بیت‌کوین اس‌وی (BSV) چه کسانی هستند؟

شرکت فناوری بلاک‌چین nChain نرم افزار بیت‌‌کوین اس‌وی را توسعه داده و به طور مرتب پروتکل BSV را بر مبنی پروتکل اصلی بیت‌کوین به‌روزرسانی می‌کند. اکنون تیم زیرساخت بیت‌کوین SV در nChain مستقر هستند که به پیشرفت نرم‌افزار گره و سایر ابزارهای زیرساختی برای شبکه BSV ادامه می‌دهند.

کریگ رایت، دانشمند ارشد nChain، که ادعا می‌کند ساتوشی ناکاموتو است، از زمانی که BCH و BSV در سال 2018 به دلیل پیشنهادات بحث‌برانگیز چندین توسعه‌دهنده BCH برای تغییرات پروتکل از هم جدا شدند، از حامیان BSV بوده است.

کارآفرین کالوین آیر همچنین از مدافعان BSV است و مرتباً به دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها و پروژه‌های مبتنی بر بلاک چین می‌باشد.

پس از جدا شدن BSV از BCH، یک انجمن صنعتی غیرانتفاعی مستقر در سوئیس به نام انجمن بیت‌کوین تشکیل شد که اکنون از رشد جهانی و پذیرش بلاک‌چین و ارز دیجیتال BSV پشتیبانی می‌کند. کار تیم زیرساخت بیت‌کوین SV در nChain به درخواست و دستور انجمن بیت‌کوین انجام می‌شود.

 چه چیزی بیت‌کوین اس وی  (BSV) را منحصر به فرد می‌سازد؟

از لحاظ پایبندی به پروتکل اصلی بیت‌کوین و تمرکز بر تحقق چشم انداز شبکه بیت‌کوین که در اوراق سفید بیت‌کوین و سایر نوشته‌های شناخته شده ساتوشی ناکاموتو مشخص شده، BSV با سایر نسخه‌های بیت‌کوین متمایز است.  برخلاف BTC، که اکنون در درجه اول به عنوان یک سرمایه‌گذاری یا ذخیره ارزش عمل می‌کند، BSV قصد دارد یک پلت‌فرم بلاک‌چین مقیاس‌پذیر و قابل استفاده مصرف کنندگان، شرکت‌ها و کاربران دولتی برای پرداخت‌ باشد.

BSV به لطف مقیاس‌پذیری نامحدود خود، می‌تواند برای پاسخگویی به

بازار، برنامه‌های کاربردی و شبکه پرداخت بدون نیاز به راه حل‌های لایه دوم مورد استفاده قرار گیرد.  در سال 2021، شبکه BSV اولین بلاک‌ها در مقیاس گیگابایت (1000+ مگابایت) جهان را ارائه داد که در آگوست 2021 به 2 گیگابایت رسید. بلاک 2 گیگابایتی BSV 2000 برابر بلاک 1 مگابایتی شبکه BTC است. انتظار می رود ظرفیت بلاک شبکه BSV برای پشتیبانی از حجم تراکنش و داده‌ها بیشتر به رشد خود ادامه دهد.

تیم زیرساخت BSV قبلاً توانایی شبکه BSV را برای انجام 100000 تراکنش در ثانیه نشان داده است و انتظار دارد که این ظرفیت در آینده حتی بیشتر شود.

BSV همچنین یک پلتفرم مقیاس‌پذیر را به توسعه‌دهندگان برنامه‌های بلاک‌چین ارائه می‌کند، که بسیاری از آنها پس از مواجه شدن با مشکلات مقیاس‌پذیری با افزایش پذیرش، از شبکه‌های دیگری مانند اتریوم خارج شده‌اند. توسعه‌دهندگان BSV می‌توانند اطمینان داشته باشند که هزینه‌های تراکنش کم و سرعت پردازش همچنان بالا باقی می‌ماند.

همچنین عملکرد BSV برای کاربران سازمانی و دولتی جذاب است، بلاک‌چین بیت‌کوین‌اس‌وی به شرکت‌ها و آژانس‌هایی که به دنبال آزمایش یا ساخت تکنولوژی بلاک چین هستند، یک پلت فرم کارآمد و پایدار ارائه می‌دهد

چه تعداد سکه بیت‌کوین اس‌وی  (BSV) در گردش است؟

همانطور که توسط پروتکل اصلی بیت‌کوین تعریف شده است، حداکثر 21 میلیون سکه BSV در گردش خواهد بود. سکه‌ها پس از انتشار از طریق پاداش‌ برای اعتبارسنجی‌ بلاک‌ها و به عنوان کارمزد تراکنش‌ها بین ماینرهای BSV توزیع می‌شوند.

پاداش بلاک برای ماینرها در دوره‌های از پیش تعریف شده 50 درصد کاهش می‌یابد‌ تا به آرامی اتکای ماینرها را به کارمزد تراکنش سوق دهد و جریان توکن‌های جدید با نزدیک شدن به حداکثر مقدار خود کاهش یابد.

 امنیت شبکه بیت‌کوین اس‌وی به چه شکل است؟

همانطور که در اوراق سفید بیت کوین توضیح داده شده است، BSV با مکانیزم اجماع اثبات کار ایمن می‌شود. این بدان معناست که برای اضافه شدن یک بلاک حاوی تراکنش‌های جدید به بلاک چین، ماینرها باید یک مسئله پیچیده ریاضی را با استفاده از قدرت پردازش کامپیوتر خود حل کنند. ماینری که این مسئله را حل کند پاداش بلاک و کارمزد تراکنش  دریافت می‌کند و بلاک آنها به زنجیره اضافه می‌شود.

همانطور که بلاک‌های بیشتری در بالای اولین بلاک ماینر ساخته می‌شوند، اعتبار تراکنش‌هایی که در زنجیره ذخیره می‌شوند توسط گره‌های دیگر تأیید می‌شوند و تغییر آن تقریباً غیرممکن و بسیار دشوار است.

 از کجا می‌توان بیت‌کوین اس‌وی  (BSV) را خریداری کرد؟

بیت‌کوین SV در صرافی‌های بزرگ از جمله OKEx، KuCoin، Huobi، Bitfinex، Bittrex، Bithumb و همچنین ده‌ها پلتفرم دیگر فهرست شده است.

    • دسته بندی: معرفی و بررسی ارزهای دیجیتال

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *