ایپ کوین چیست؟

  1. ایپ کوین چیست؟

ایپ کوین یک توکن حاکمیتی و ابزاری ERC-20 است که در اکوسیستم APE برای توانمندسازی و ایجاد انگیزه برای یک جامعه غیرمتمرکز در Web3 استفاده می‌شود.

دارندگان ایپ‌کوین، توکن‌های خود را از طریق چارچوب حاکمیت غیرمتمرکز ApeCoin DAO مدیریت می‌کنند و در مورد نحوه استفاده از اکوسیستم ApeCoin DAO  رای می‌دهند و بنیاد APE پیشنهادهای مورد توافق دارندگان ایپ‌کوین را اجرا می‌کند.

  1. بنیانگذاران ایپ کوین چه کسانی هستند؟

ایپ‌کوین یک پروژه غیرمتمرکز است که از یکی از تاثیر‌گذارترین پروژه‌های NFT به نام باشگاه قایق تفریحی میمون کسل Bored Ape) Yacht Club) توسط شرکت آمریکایی یوگا لبز (Yuga Labs) الهام گرفته شده است. ایپ‌کوین برای استفاده در اکوسیستم در حال رشد APE، که توسط بنیاد APE پشتیبانی می‌شود، تأسیس شد.  هدف ApeCoin DAO ایجاد و نگهداری اکوسیستم APE به روشی منصفانه و فراگیر است و زیرساختی را برای دارندگان ایپ‌کوین فراهم می‌کند تا از طریق فرآیندهای حاکمیتی آزاد و بدون نیاز به مجوز با یکدیگر همکاری کنند.

یک شورای اداری در بنیاد APE (هیئت مدیره) تصمیمات اعضای ApeCoin DAO را اجرا می‌کند. هیئت مدیره مسئول بررسی روزانه، حسابداری، مدیریت پروژه و سایر وظایفی است که تضمین می‌کند از ایده‌های جامعه به اندازه کافی حمایت می‌شود و در مسیر پیشرفت شبکه به تحقق می‌پیوندد. اعضای ApeCoin DAO با رای‌گیری اعضای هیت‌مدیره را انتخاب می‌کنند.

  1. چه چیزی ایپ‌کوین را منحصر به فرد می‌سازد؟

ایپ‌کوین، توکن حاکمیتی اکوسیستم APE  است که به دارندگان توکن اجازه می‌دهد در ApeCoin DAO شرکت کنند، در واقع ایپ‌کوین یک ارز مشترک میان اعضای اکوسیستم APE است که می‌توان بدون واسطه‌های متمرکز از آن استفاده کرد.  62 درصد از کل عرضه ایپ‌کوین به صندوق اکوسیستم تخصیص داده شد، که از ابتکارات جامعه محور که توسط اعضای ApeCoin DAO انتخاب شود، حمایت می‌کند.

همچنین با ایپ‌کوین شما به بخش‌های خاصی از اکوسیستم دسترسی پیدا می‌کنید که در غیر این صورت در دسترس نیستند، مانند بازی‌ها و خدمات انحصاری. برای توسعه دهندگان شبکه، ایپ‌کوین ابزاری برای مشارکت در اکوسیستم و استفاده در بخش خدمات، بازی‌ها و پروژه‌های دیگر است.

توسط Yuga Labs، خالق Bored Ape Yacht Club یک NFT  به بنیاد APE اهدا شد. یوگا لبز تمامی حقوق و امتیازات این NFT را به بنیاد APE منتقل کرده است. اعضای ApeCoin DAO می‌توانند تصمیم بگیرند که چگونه از این مالکیت معنوی استفاده شود.

  1. چه تعداد ایپ‌کوین در گردش است؟

مجموع عرضه ایپ‌کوین 1 میلیارد توکن است که همه یک جا ضرب شده‌اند و این رقم برای همیشه ثابت خواهد ماند.

در 17 مارس 2022، 30.25٪ از کل عرضه ایپ‌کوین منتشرشد و بقیه توکن‌ها در فواصل منظم در یک دوره 48 ماهه عرضه می‌شوند.

تعداد ایپ‌کوین‌های در گردش به خاطر برنامه زمانی فوق و به دلیل عوامل بی شماری در بازار به طور مداوم تغییر می‌کند.

  1. امنیت شبکه ایپ‌کوین به چه شکل است؟

ApeCoin یک توکن ERC-20 است که بر روی بلاک چین اتریوم راه اندازی شده است. در نتیجه، توسط مکانیزم اجماع اثبات کار (POW) اتریوم ایمن می‌شود.

  1. از کجا می‌توانیم ایپ‌کوین را خریداری کنیم؟

ایپ‌کوین در پلتفرم‌های مبادلات متعددی، از جمله صرافی‌های غیرمتمرکز مانند SushiSwap و صرافی‌های متمرکز در دسترس است.

    • دسته بندی: معرفی و بررسی ارزهای دیجیتال

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *