اوکی بی (OKB) چیست؟

OKB یک ارز دیجیتال است که توسط بنیاد OK Blockchain و صرافی ارز دیجیتال OKEx در کشور مالت منتشر شده است، OKEx یکی از برترین صرافی‌های جهان است و در حال حاضر از نظر نقدینگی در رتبه سوم و از نظر حجم معاملات در رتبه چهارم قرار دارد و جفت‌های معاملاتی گسترده‌ای را ارائه می‌دهد.  OKEx از بسیاری جهات شبیه به محبوب‌ترین صرافی ارز دیجیتال بایننس می‌باشد، اما چند تفاوت اساسی بین آنها وجود دارد.  پلتفرم OKEx دارای سرویس استخراج ابری (Cloud Mining) مخصوص به خود است و بیشتر بر ارائه خدمات معاملاتی ویژه به کاربران خود تمرکز دارد. در حالی که، بایننس در تلاش است تا طیف گسترده‌ای از خدمات را در سطح جهانی ارائه دهد.

OKB توکن بومی صرافی OKEx است که کاربران را قادر می‌سازد تا به مزایای ویژه این صرافی دسترسی داشته باشند. توکن OKB برای محاسبه و پرداخت کارمزد معاملات، اجازه رای دادن و اعطا پاداش به کاربرانی که OKB را خریداری کرده‌اند، استفاده می‌شود.

OKEx از زمان راه اندازی خود در بهار سال 2017 به یک مرکز معاملاتی پیشرو در جهان تبدیل شده و پلتفرم اصلی خود OKCoin را که از سال 2013 در چین فعال است، در دنیا مطرح کرد.  OKCoin اکنون بر روی مبادله فیات با ارز دیجیتال متمرکز است، در حالی که OKEx بر معامله کریپتو با یک API داخلی برای معاملات الگوریتمی تمرکز دارد. این صرافی همچنین به کاربران امکان دسترسی به کیف پول چند منظوره و معاملات مارجین را می‌دهد.

 بنیانگذاران OKB چه کسانی هستند؟

جی هائو از ابتدا به عنوان مدیرعامل به صرافی OKEx پیوست و هنوز هم این سمت را دارد. هائو حرفه خود را وقف تکنولوژی و مهندسی کرده است. او مدتی است که صنعت بلاک‌چین را با تمرکز بر برنامه‌های پخش ویدئو و بازی‌های موبایلی مبتنی بر بلاک چین دنبال می‌کند. قبل از پیوستن به OKEx، هائو بیست سال تجربه در صنایع نیمه رسانا داشت.  او طیف گسترده‌ای از کدک‌ها (Codecs) را توسعه داده است: UVLED، ASIC، FPGA، و دیگر کدک‌ها و SOCها برای پردازنده‌های چند رسانه‌ای. هائو تجربه چشمگیری در مدیریت و توسعه محصول دارد.

یکی دیگر از اعضای کلیدی تیم مدیریت، مینگکسینگ “استار” خو است.  او OKCoin را در سال 2013 در چین تاسیس کرد و شهرت زیادی در این صنعت به دست آورده است.  در سال 2017، وی صرافی OKEx را در مالت تأسیس کرد که تحت یک نهاد حقوقی جداگانه فعالیت می‌کند.  در حال حاضر مینگکسینگ مدیر عامل گروه OK است.

 چه چیزی اوکی بی  (OKB) را منحصر به فرد می‌سازد؟

توکن OKB نقش مهمی در اکوسیستم OKEx ایفا می‌کند. این توکن به کاربران اجازه می‌دهد تا 40٪ تخفیف در تراکنش‌ها (بسته به تعداد توکن‌هایی که دارند) دریافت کنند. صرافی کاربران را به دو گروه تقسیم می‌کند: معمولی و VIP.  کمیسیون‌ها روزانه آپدیت می‌شوند و به کاربران عادی با توجه به سهام OKB آنها تخفیف‌‌ داده می‌شود و به کاربران VIP با توجه به حجم معاملات آنها.

در صورتی که اعضای پلتفرم دارای توکن‌های OKB باشند و آن‌ها را در  OKEx Earn قرار دهند، می‌توانند درآمد غیرفعال دریافت کنند، این پروژه به کاربران کمک می‌کند تا از دارایی‌های خود کسب درآمد کنند.  هدف دیگر توکن OKB تخصیص بودجه در پلتفرم فروش توکن OKEx Jumpstart است. برای ورود به پلتفرم Jumpstart اول باید در سایت OKX ثبت نام کنید.

OKB دارایی اصلی OKExChain (بلاک چین OKEx) است. توکن OKB برای تسهیل معاملات نقدی، معاملات مشتقات و توسعه همزمان چندین برنامه کاربردی مقیاس‌پذیر استفاده می‌شود. علاوه بر این، ساختار لایه‌ای این بلاکچین زمان تراکنش‌ها را کاهش می‌دهد، مقیاس‌پذیری را بهبود می‌بخشد و امنیت را بالا می‌برد.

برای افزودن به ارزش OKB و جذابیت بیشتر این ارز دیجیتال برای دارندگان، به طور منظم هر سه ماه یکبار OKEx توکن‌های اوکی بی را می‌سوزاند و توکن‌سوزی را در وب سایت رسمی خود ثبت می‌کند. برای این کار، OKEX 30 درصد از درآمد حاصل از کارمزد تراکنش‌ها را صرف می‌کند. علاوه بر آن، به کاربرانی که برای اولین بار توکن OKB را خریداری کنند پاداش خوش آمدگویی ارائه داده می‌شود.

چه تعداد سکه OKB در گردش است؟

مانند بایننس کوین (BNB)  50 درصد از درآمد OKB بین دارندگان توکن توزیع می‌شود. امتیازات OKB عبارتند از: حق رای در پلتفرم، توانایی سرمایه‌گذاری و معامله در OKEx.

1 میلیارد توکن OKB در بازار به موارد زیر اختصاص داده شده است:

40% – بنیانگذاران و پروژه.

10٪ – سرمایه‌گذاران.

50% – پاداش و اهدای رایگان توکن بین دارندگان (Airdrop)

700 میلیون توکن OKB باقی مانده که در سال 2022 منتشر شد به شرح زیر توزیع داده می‌شود:

100 میلیون به اولین سرمایه گذاران

200 میلیون به تیم موسس

100 میلیون به بنیاد بلاک‌چین OK

300 میلیون برای جوایز عمومی

 امنیت شبکه OKB به چه شکل است؟

OKB یک توکن ERC-20 است که بر اجماع اثبات سهام (PoS) متکی است. در ابتدا  OKB مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم بود، اما بعداً این شرکت به بلاک‌چین خود، OKExChain نقل مکان کرد.

اولویت اصلی توسعه‌دهندگان OKEx امنیت شبکه است، پلتفرم OKEx دارای یک محیط تجاری قابل اعتماد و پایدار است. آنها از تعادل بار سرور، خوشه‌بندی توزیع شده و سایر فناوری‌ها برای محافظت از شبکه استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، OKEx کیف پول‌های سرد و گرم ارائه می‌دهد، کیف پول‌های سرد یکی از امن‌ترین روش‌ها برای ذخیره ارزهای دیجیتال می‌باشند. با این حال، کیف‌پول‌های گرم نیز امنیت بالا و قابلیت‌های زیادی دارند. همچنین، OKEx دارای قابلیت چند امضایی است که تراکنش‌های سریع، راحت و ایمن را امکان‌پذیر می‌سازد.

 از کجا می‌توان اوکی بی  (OKB)را خریداری کرد؟

ساده ترین راه برای خرید سکه‌های OKB، صرافی OKEx است. با این حال، بسیاری از صرافی‌های دیگر ارز دیجیتال نیز OKB را برای خرید و معامله ارائه می‌دهند، از جمله: OKEx، FTX، Gate.io، Uniswap (V2)، HitBTC، BiONE، LBank، Hotcoin Global، Coin Ex، ProBit Global، Hotbit.

    • دسته بندی: معرفی و بررسی ارزهای دیجیتال

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *