پکس دلار (USDP) چیست؟

پکس دلار که قبلاً با نام پکسوس شناخته می‌شد، در سپتامبر 2018 تأسیس شده است و یک استیبل‌کوین با پشتوانه فیات می‌باشد. استیبل‌کوین‌ها ‎ارز دیجیتالی هستند که به واسطه پشتیبانی یک دارایی دیگر، قیمت ثابتی دارد.

پشتوانه استیبل‌کوین‌ها می‌تواند به یک ارز دیجیتال دیگر، ارز فیزیکی، کالا و … باشد. ریسک معاملات استیبل‌کوین‌ها از سایر ارزهای دیجیتال کمتر است، زیرا قیمت با ثبات‌تری دارند. توکن‌های پکس دلار (USDP) مبتنی بر استاندارد ERC-20 در بلاک‌چین اتریوم هستند و به نسبت 1:1 از طریق دلار‌های موجود در حساب‌های بانکی متعلق به Paxos در ایالات متحده پشتیبانی می‌شوند.

 بنیانگذاران پکس دلار چه کسانی هستند؟

پکس دلار توسط چارلز کاسکاریلا و ریچ تئو ایجاد شده است.

چارلز کاسکاریلا مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران پاکسوس است. او عضو هیئت مدیره انجمن بازارهای دارایی دیجیتال (ADAM) و شریک Liberty City Ventures نیز می‌باشد.

او همچنین یکی از بنیانگذاران و شرکا در Cedar Hill Capital Partners است، و تجارب قبلی او شامل مدیر پورتفوی در Claiborne Capital Management، تحلیلگر مالی در گلدمن ساکس و تحلیلگر در بانک آمریکا می‌باشد.

ریچ تئو دومین بنیانگذار پاکسوس است. قبل از آن، او به عنوان تحلیلگر ارشد در Cedar Hill Capital Partners کار می‌کرد. او همچنین یک تحلیلگر مالی در Citi و یک سیگنال‌دهنده جنگی در نیروهای مسلح سنگاپور بود.

 چه چیزی پکس دلار را منحصر به فرد می‌سازد؟

پکس دلار  یک استیبل‌کوین است که به هر کاربری اجازه می‌دهد تا دلار آمریکا را با توکن‌های Pax Dollar مبادله کند. هدف اصلی آن استفاده از دلار در فناوری بلاک‌چین است.

شرکت پاکسوس دارای مجوز از وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک است.

پکس دلار می‌خواهد از طریق ایجاد یک شبکه جهانی بدون محدودیت اکوسیستم مالی را بهبود بخشد و گسترش دهد. با پکس دلار می‌توانید تمام دارایی‌های دیجیتال را به سرعت مبادله کنید. هدف پکسوس ایجاد آینده‌ای است که در آن دارایی‌های دیجیتال، کالاها و اوراق بهادار بتوانند در هر کجا و در هر زمان منتقل شوند.

پکس دلار ثبات قیمت دلار آمریکا را با تکنولوژی بلاک‌چین ترکیب می‌کند. پکس دلار یک دلار دیجیتال است که مانند سایر دارایی‌های دیجیتال می‌توانید در هر زمانی از روز به هر نقطه از جهان آن را منتقل کنید. قیمت پکس دلار پایدار است و همانطور که اشاره کردیم به نسبت 1:1 توسط دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود.

امنیت شبکه پکس دلار به چه شکل است؟

پکس دلار توسط شرکت پکسوس تراست ایجاد شده، این بدان معنی است که وجوه به دقت محافظت، حسابرسی و تنظیم می‌شوند.

پکس دلار (USDP) را می‌توان از طریق بلاک‌چین اتریوم به همان روش اتر و هر دارایی ERC-20 دیگر معامله کرد. اگر کاربری بخواهد USDP را نقد کند، می‌تواند توکن‌ها را به آدرسی که توسط پکسوس کنترل می‌شود ارسال کند، آن‌ها توکن‌ها را از بین می‌برند و ارز ثابت را به حساب بانکی کاربر منتقل می‌کنند. بنابراین معامله‌گران و صرافی‌ها می‌توانند از USDP به عنوان جایگزینی برای ارزهای فیات استفاده کنند و می‌توانند درخواست‌های بانکی خود را از طریق پاکسوس انجام دهند.  همچنین پاکسوس می‌تواند به راحتی با برنامه‌های مبتنی بر اتریوم ادغام شود.

درصورتیکه که یک تهدید امنیتی رخ دهد، پاکسوس می‌تواند انتقال و تایید توکنUSDP  را متوقف کند.

همچنین پکسوس می‌تواند دارایی و پول‌ها را به صورت قانونی منتقل کند. از آنجایی که پکسوس یک فناوری بلاکچین است که از وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک مجوز دارد، تراکنش‌های آن به سرعت، ایمن و بدون ریسک انجام می‌شوند.

 از کجا می‌توان پکس‌ دلار (USDP) را خریداری کرد؟

پکس دلار یا USDP را می‌توان در چندین صرافی خرید و فروش و معامله کرد که عبارتند از:

بایننس

صرافی VCC

دیجی فینکس

بیترکس

Bithumb Global

صرافی وان اینچ

    • دسته بندی: معرفی و بررسی ارزهای دیجیتال

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *