در FOMC امشب چه روی خواهد داد؟

پس از نتایج ناامید کننده ناگهانی در مورد خبرNFP  (خبر مرتبط با  ایجاد فرصت های شغلی جدید ) در جمعه گذشته، نگاه ها و توجهات به صورتجلسات FOMC امشب به شدت افزایش یافته است. آنچه بازارها در حال حاضر به آن توجه می کنند این است که تیپرینگ چه زمانی آغاز خواهد شد. پس از آخرین جلسه کمیته بازار آزاد ، فدرال رزرو گفت که “به زودی” شروع به کاهش خرید اوراق می کند، اما تاریخ قطعی ارائه نکرد. عاملی که به احتمال زیاد در حال حاضر بر بازده اوراق قرضه تأثیر می گذارد زمانی است که آنها واقعاً خرید دارایی خود را کاهش  خواهند داد و این موضوع قویا بر نحوه عملکرد دلار در برابر سایر ارزها و حتی بر روی  بازار سهام اثر گذار خواهد بود.

چه سرنخ هایی از جلسه امشب وجود دارد؟

تحلیلگران با توجه به حمایتی که اعضای مختلف کمیته بازار آزاد از الزام به شروع تیپرینگ ارایه داده اند امید دارند امشب بتوانند به یک تاریخ مشخص دست پیدا کنند. صورت جلسه امشب  اساسا معیارهایی را که فدرال رزرو از آنها برای تصمیم گیری در مورد تغییر سیاست های خود استفاده می کند را ارایه میدهد و ما بعد از آن می توانیم آنها را با داده هایی که در مورد هریک از آن معیارها گزارش شده است مقایسه کنیم. موضوع امشب به احتمال زیاد در مورد پیش بینی وضعیت بازار کار و انتظاراتی که از آن میرود ، مأموریت دوگانه فدرال رزرو و آنچه تا کنون در مورد داده های اشتغال مشاهده کرده ایم  خواهد بود. اجماع فعلی بر این است که فدرال رزرو پس از نشست ماه نوامبر تیپرینگ را آغاز خواهد کرد. این توافق نظر بر این اساس است که فدرال رزرو دو ماه پیش به بازارها اطلاع داد که دو ماه دیگر تیپرینگ شروع میشود و نوامبر دقیقا دو ماه بعد از اعلام آنها است.  

چه چیزی در جلسه امشب  می تواند تغییر ایجاد  کند؟

نکته ای که در مورد  داده های NFP وجود داشت این بود که به خاطر کمی کاهش در نرخ بیکاری این خبر به طور کلی توسط برخی تحلیل گران خوب ارزیابی شد اما از سوی دیگر، تعداد مشاغل ایجاد شده حتی از بدبینانه ترین پیش بینی ها هم کمتر بود!

بنابراین  مساله اینجاست که  فدرال رزرو بیشتر به نرخ بیکاری اهمیت خواهد داد یا تعداد فرصت های شغلی جدید؟

در گذشته و موارد مشابه ، اعضای FOMC گفته بودند که فدرال رزرو بیشتر به نسبت اشتغال جمعیت اهمیت می دهد تا نرخ بیکاری رسمی و سایر زیر مجموعه های NFP .

بنابراین، چه نوع واکنشی می توان از جلسه امشب  انتظار داشت؟

بعید به نظر می آید که هیچ چیزی قادر باشد انتظارات را در مورد شروع تیپرینگ به جلو بیندازد. در حال حاضر ماه نوامبر اولین  و نزدیک ترین تاریخ برآورد شده است. بنابراین، حدالاقل در ارتباط با تیپرینگ، بازارها نمی توانند دیدگاه هاوکیشی تری را برای FOMC  امشب درک و پیش بینی کنند. تنها چیزی که میتواند سرمایه گذار ها را به وحشت بیندازد اعلام اجرایی کردن افزایش نرخ در زمانی زودتر از پیش بینی ها است. طبق پیش بینی های فعلی برنامه کاهش خرید دارایی باید در سه ماهه دوم سال آینده به پایان برسد و فدرال رزرو نرخ بهره را برای اولین بار در سه ماهه سوم سال آتی افزایش دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *