تحلیل رویدادهای مهم اقتصادی این هفته 19-15 نوامبر 2021

رویدادهای مهم اقتصادی

تحلیل رویدادهای مهم اقتصادی این هفته 19-15 نوامبر 2021

رویدادهای مهم اقتصادی

تحلیل رویدادهای مهم اقتصادی این هفته 19-15 نوامبر 2021

این هفته نگاه ها بر داده های منتشر شده کشور چین و همینطور بر داده های تورم  و هزینه های مصرف کننده خواهد بود. ما در این هفته داده‌های خرده‌فروشی را از چین، کانادا، ایالات متحده و بریتانیا و علاوه بر آن داده های گزارش  CPI که قویا مورد انتظار معامله گران و سرمایه گذران است را خواهیم داشت. بنابراین نگاهی داشته باشیم بر رویدادهای مهم این هفته که شاید بتوانید با در نظر گرفتن آنها سیستم های معاملاتی تان را انتخاب کنید. رویدادهای مهم اقتصادی:

انتشار داده های چین (از 1:30 بامداد به وقت ایران)

از آنجایی که چین قرار است مجموعه ای از گزارش های سطح بالا را بامداد امروز منتشر کند، نوسانات ممکن است در اوایل هفته افزایش یابد. در ماه اکتبر، فروش خرده‌فروشی ها احتمالاً از 4.4 درصد به 3.8 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته، در حالی که سرمایه‌گذاری دارایی ثابت احتمالا از 7.3 درصد به 6.3 درصد کاهش یافته است. احتمالاً تولید صنعتی به دلیل مشکلات زنجیره تامین نیز ضربه خورده و از 3.1٪ به 3.0٪ نسبت به سال گذشته کاهش را در پیش بینی ها نشان میدهد. با این حال اینها تماما بر اساس پیش بینی ها است و باید منتظر باشیم تا ببینیم ارقام واقعی گزارش به چه شکل خواهند بود.

صورتجلسه سیاست پولی RBA بانک رزرو استرالیا (16 نوامبر، 4 صبح به وقت ایران)

بانک مرکزی استرالیا در آخرین تصمیم خود نرخ بهره را همانطور که انتظار می رفت، ثابت نگه داشت. با این حال، RBA همچنین هدف کنترل منحنی بازده اوراق قرضه دولتی آوریل 2024 را حذف کرد زیرا در حال از دست دادن اعتبار است. متن جلسه آنها طی این هفته باید اطلاعات بیشتری در مورد اینکه چه زمانی سیاستگذاران برای شروع اولین اقدام سختگیرانه و انقباضی در نظر دارند ارائه دهد.

خرده‌فروشی در ایالات متحده (16 نوامبر، 5 بعد از ظهر به وقت ایران)

پیش بینی ها از افزایش هزینه‌های مصرف‌کننده در ماه اکتبر خبر می دهند، نرخ خرده فروشی از 0.7٪ به 1.2٪ و نرخ خالص از 0.8٪ به 1.0٪ احتمالا افزایش خواهد یافت. یکی از دلایل افزایش برای رقم خرده فروشی در ماه گذشته بیشتر شدن و برگشت فروش خودرو به حالت قبلی است که با بهبود وضعیت بازار کار نیز تقویت شده است.

CPI بریتانیا (17 نوامبر، 10:30  صبح به وقت ایران )

افزایش دیگری در تورم  بریتانیا مشاهده می شود، به طوری که پیش بینی می شود که CPI یا همان شاخص قیمت مصرف کننده که از مهمترین داده های تورمی است از 3.1٪ به 3.8٪ در اکتبر افزایش یابد. این ممکن است جرقه ای باشد تا BOE بانک مرکزی انگلستان افزایش نرخ را در دستور کار خود قرار دهد، زیرا رکود تورمی همچنان به عنوان یک تهدید دائمی در اقتصاد بریتانیا مطرح است.

CPI کانادا (17 نوامبر، 5 بعد از ظهر به وقت ایران)

پیش‌بینی می‌شود که CPI در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال قبل 0.7 درصد افزایش یافته و از 4.4 درصد به 4.6 درصد برسد. چنانچه نتایج قوی‌تر از حد انتظار باشد، این موضوع میتواند باعث تشدید انتظارات برای BOC بانک مرکزی کانادا شود.
    • دسته بندی: تحلیل فاندامنتال هفتگی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *