با نگرانی سرمایه‌گذاران مبنی بر اینکه که بحران اوکراین به اقتصاد ضربه می‌زند، قیمت یورو کاهش یافت

 در حالی که سرمایه‌گذاران نگران تأثیرات تشدید درگیری در اوکراین بر چشم انداز اقتصادی منطقه بودند، قیمت یورو به ضعیف ترین سطح خود از ماه می 2020 سقوط کرد، و از آنجا که معامله‌گران به دنبال امنیت سرمایه خود هستند، تقاضا برای دلار افزایش یافت.

 قیمت EUR/USD با نیم درصد کاهش به 1.1069 دلار رسید.

افت قیمت نیز به مشکلات یورو اضافه شد، پیشبینی‌ها در مورد افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا کاهش یافت و بازده اوراق قرضه دولت آلمان در روز سه شنبه پایین آمد.

 کالین آشر، اقتصاددان ارشد در میزوهو می‌گوید: «از آنجا که روابط تجاری، منابع انرژی و اقتصاد بر قیمت یورو بیشترین تاثیر را دارند، در حال حاضر همه چیز برای یورو منفی است.

 قیمت دلار دوباره افزایش یافت و شاخص دلار با 0.4 درصد افزایش به 97.755 رسید.

 فرانک سوئیس به عنوان بهشت امن سرمایه‌گذاری عمل کرد و EUR/CHF  0.4درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح هفت ساله خود یعنی 1.0186 دلار رسید.

 نیروهای روسی در روز چهارشنبه، هفت روز پس از تهاجمی که جرقه تحریم‌های گسترده بین المللی را آغاز کرد، تلاش کردند تا شهرهای اوکراین را با بمباران‌های فزاینده محاصره و تحت سلطه خود درآورند و شرکت‌های بین المللی را مجبور به توقف فروش، قطع روابط و کنار گذاشتن ده‌ها میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کردند.

 USD/RUB تحت فشار در محدوده قیمتی 108 باقی ماند و در اوایل هفته به 120 کاهش یافت.

 ارزهای کالایی، مانند دلار استرالیا، با افزایش قیمت نفت، گاز، زغال سنگ و غلات، همچنان رنج است.

 جین فولی، استراتژیست رابوبانک، گفت: «قیمت کالا و دلار استرالیا در وضعیت خوبی قرار دارند، و به اندازه‌ای بهبود یافته‌اند که انتظار میرود، در میان G10 (نقد شونده‌ترین ارز‌های جهان)‌ دلار استرالیا در مقابل دلار ریسک بیشتری را تجربه کند و تا پایان سال 2022 به 0.74 دلار صعود کند.»

 در مقابل، با وجود آشفتگی ژئوپلیتیکی، قیمت‌های بالای انرژی ین ژاپن را با نوسان رو به رو کرده‌ است، زیرا ژاپن بخش عمده‌ای از انرژی خود را وارد می‌کند. قیمت ین در روز چهارشنبه به 115.24 در هر دلار کاهش یافت.

استرلینگ با 0.3% کاهش به 1.3293 دلار رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *