نه سهام ، نه اوراق قرضه ، نه کریپتو و نه فلزات گرانبها هیچ کدام پوششی در برابر تورم نیستند

 تورم همچنان نگران‌کننده‌ترین عامل در میان اقتصاددانان و خانواده‌ها است، با این حال، پوشش‌های تورمی معروف دیگر مثل قبل عمل نمی‌کنند. برای غلبه بر تورم 8.3 درصدی، حداقل به بازدهی 9٪ نیاز است. متأسفانه، هیچ یک از دارایی‌ها نمی‌توانند از اموال سرمایه‌گذاران در برابر تورم محافظت کند.

 بر اساس گزارش اداره آمار کار ایالات متحده، شاخص کل مصرف انرژی طی 12 ماه 8.3 درصد تغییر کرده است. در این میان قیمت گاز در پمپ بنزین‌ها کاهش یافته. با این وجود کدام یک از پوشش‌های تورمی می‌تواند به داد سرمایه‌گذاران برسد؟

بیایید با سهام شروع کنیم. شاخص S&P 500  سال را در محدوده قیمتی 4800 شروع کرد، سپس در ماه ژوئن به 3650 کاهش یافت و اکنون در حدود 3873 دلار معامله می‌شود. این سقوط 17.8 درصدی طی 8 ماه رخ داده است. بنابراین  S&P 500 در سال جاری هیچ پوششی در برابر تورم ایجاد نکرده است.

 نزدک نیز سال را در محدوده قیمتی 16500 آغاز کرد و اکنون در 11448 دلار معامله می‌شود، یعنی تاکنون 27٪ کاهش یافته است. این شاخص بسیار مطرح است، زیرا تعداد زیادی از مشهورترین سهام‌های تکنولوژی را شامل می‌شود، اما در برابر تورم مقاومتی نداشته است.

همانطور که ملاحظه کردید ارزش سهام به طور واضح در زمان تورم سقوط کرده است، اوراق قرضه چطور؟ 

 قیمت صندوق‌های قابل معامله (ETF) اوراق قرضه در ابتدا سال 2022 در محدوده 142 قرار داشت و اکنون در حدود 108 دلار معامله می‌شود، در واقع ETF اوراق قرضه تا کنون 24 درصد از ارزش خود را دست داده است. حالا تصور کنید آن دسته از سرمایه گذارانی که دارای سبد کلاسیک 60% سهام 40% اوراق قرضه هستند، اکنون در چه وضعیت بدی قرار دارند.

 ماه‌ها پیش ارزهای دیجیتال به‌عنوان محافظ تورم در نظر گرفته می‌شدند، اما بیت‌کوین سال را در محدوده قیمتی 42500 دلار شروع کرد و قیمت فعلی آن 18810 دلار می‌باشد، این یک کاهش 60 درصدی است. ارز دیجیتال که به عنوان پوشش تورمی به بازار عرضه شد، حتی نسبت به سهام و اوراق قرضه عملکرد بدتری داشته است.

 قدیمی‌ترین و معروف‌ترین محافظ تورمی یک فلز گرانبها زرد رنگ، به نام طلا است. اگر در ابتدای سال طلا را در محدوده قیمتی 1680 دلار خریداری کرده باشید، تاکنون فقط 5 درصد ضرر کرده‌اید، زیرا قیمت طلا پس از صعود به بالای 1920 دلار در ماه مارس اکنون در محدوده قیمتی 1660 دلار معامله می‌شود. درست است که طلا نیز نتوانسته در برابر تورم فراینده مقاومت کند اما نسبت به سهام، اوراق قرضه و بیت‌کوین عملکرد بسیار بهتری داشته است.

 در کل امسال برای سرمایه گذاران سال سختی بود. به نظر شما آیا افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو وضعیت را بهبود می‌بخشد؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *