کورودا رئیس بانک ژاپن می‌گوید

کورودا رئیس بانک ژاپن می‌گوید ضعف قیمت ین به نفع اقتصاد خواهد بود

  • کورودا: ضعف قیمت ین ارزش سود شرکت‌های ژاپنی در خارج از کشور‌ را افزایش می‌دهد
  • بهتر است نرخ ارز در سطوح متعادلی قرار بگیرد
  • او اضافه می‌کند عوامل مختلفی بر حرکت نرخ ارز تاثیر می‌گذارد

هاروهیکو کورودا، رئیس بانک ژاپن روز سه شنبه درباره منافع ضعف قیمت ین سخنرانی کرد و گفت که این امر با افزایش ارزش درامد‌های خارج از کشور به تولیدکنندگان کمک می‌کند.

 کورودا گفت، بسیاری از تولیدکنندگان ژاپنی در حال تولید کالاهایی که در خارج از کشور به فروش می‌رسانند هستند، به این معنا که ممکن است کاهش ارزش ین حجم صادرات را مانند گذشته افزایش ندهد.

 وی در پارلمان گفت: «اما ضعف قیمت ین نکات مثبت زیادی را برای اقتصاد ژاپن به همراه دارد، از آنجا که شرکت‌ها سود هنگفتی را در خارج از کشور به دست می‌آورند و درامدشان در مقایسه با ارزش ین افزایش می‌یابد.»

 کورودا افزود: «در حالت مطلوب باید برای حرکت نرخ ارز تعادل در نظر گرفته شود، موضوع سر این نیست که افزایش قیمت ین بهتر است یا کاهش.»

 سیاستگذاران ژاپنی طبق معمول نسبت به افزایش ناخواسته قیمت ین که به اقتصاد وابسته به صادرات آسیب می‌رساند، حساس بوده‌اند.

 بانک ژاپن در مبارزه با افزایش شدید قیمت ین از طریق سیاست انبساطی، از جمله اقداماتی مانند تعمیق نرخ بهره منفی در سال ۲۰۱۶، رکورد دار است.

 کورودا اظهار داشت، نمی‌توانیم طبق بسیاری از پیش‌بینی‌های بازار قاطعانه بگوییم که رشد اقتصادی قوی آمریکا و سپس افزایش بازدهی خزانه داری ایالات متحده منجر به افزایش قیمت دلار در برابر ین می‌شود.

 وی افزود: «نرخ ارز بر اثر عوامل مختلفی متغیر است.»

 روز جمعه  قیمت دلار در مقابل ین ژاپن به راحتی از مرز ۱۰۰ ین که همیشه بازار آن را خط قرمز بانک ژاپن می‌دانست عبور کرد و به حدود 114.50 ین رسید.

قسمتی از سخنان کورودا را دیدیم که در حالت کلی مخالف افزایش ارزش ین در برابر دلار و سایر ارزها میباشد و یکی از مهمترین دلایل ان مربوط به بحث صادرات ژاپن میباشد که همبستگی مهمی با ارزش ین دارد بنابراین از نظر فاندامنتال فعلا بدنبال ین گران نباشیم و از منظر تکنیکال خیلی مراقب حرکات ین بر روی سایر جفتارزها باید بود چون با توجه به روند فعلی بهتر است تا حد ممکن از معامله بر روی این جفت ارز دوری کرد و فعلا به خرید ین نباید فکر کرد در ادامه چارت هفتگی ین رو در برابر سایر ارزها ملاحظه میکنید که حرکات ین بر روی کلیه ارزها یکسان بوده و درتایم فریم هفتگی راه برای صعود بیشتر باز میباشد بویژه در جفت ارز ین به دلار اگر با همین صورت خریدار دلار در بازار باشد احتمال صعود چندصد پیپی در انتظار دلار و کاهش قیمت ین در انتظار خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *