کاهش قیمت طلا به دلیل تمرکز فدرال رزرو بر کنترل تورم

قیمت طلا همچنان نزولی است، اما صورتجلسه سیاست پولی فدرال رزرو در ماه جولای تاثیر چندانی بر قیمت طلا نداشت.

 صورتجلسه FOMC نشان داد که کمیته همچنان تورم را به عنوان یک خطر مهم برای اقتصاد می‌بیند.

 در این صورتجلسه آمده است: «تورم به طور غیرقابل قبولی بالا باقی مانده و بسیار بیشتر از هدف بلندمدت 2 درصدی فدرال رزرو است.»

«هزینه‌های بالای زندگی، بار بزرگی بر دوش خانوارهای کم درآمد و متوسط گذاشته.»

«تا به امروز شواهد کمی مبنی بر کاهش فشارهای تورمی وجود داشته است.»

در حال حاضر قیمت طلا در محدوده 1,763 قرار دارد و روز به روز از سطح مقاومت 1800 دلار فاصله بیشتری می‌گیرد.

 به گفته برخی از تحلیلگران بازار، اظهار نظر فدرال رزرو مبنی بر اینکه نرخ بهره ممکن است برای مدت بیشتری در سطوح بالاتر باقی بماند، می‌تواند بر بازار طلا تاثیر منفی بگذارد. بسیاری از تحلیلگران خاطرنشان کرده‌اند که تا الان طلا به خوبی توانسته است ارزش خود را حفظ کند، زیرا انتظار می‌رود بانک مرکزی ایالات متحده نرخ بهره را تا اواسط سال 2023 بالا نگه دارد.

 بازارها انتظار دارد که فدرال رزرو در ماه آینده به افزایش شدید نرخ بهره ادامه دهد. سرمایه‌گذاران نمی‌دانند که آیا افزایش نرخ بهره 0.5 درصدی خواهد بود یا 0.75%.

 در این صورتجلسه آمده است: «با توجه به اینکه تورم بسیار بالاتر از هدف کمیته باقی مانده است، سیاست انقباضی برای رسیدن به حداکثر اشتغال و ثبات قیمت ضروری است. برخی از اعضای کمیته بر این باورند که زمانی که نرخ بهره به طور کامل افزایش یابد، باید برای مدتی در آن سطح ثابت بماند تا اطمینان حاصل شود تورم در مسیر بازگشت به هدف 2 درصد قرار گرفنه و مجدداً افزایش نمی‌یابد.»

در صورتجلسه FOMC مطلب غافلگیر کننده و دور از انتظاری ذکر نشد به همین دلیل است که قیمت‌ها به این اخبار واکنش چندانی نشان ندادند. همه می‌دانستند که فدرال رزرو به اجرای سیاست انقباضی خود ادامه خواهد داد و نرخ بهره را افزایش می‌دهد، بازارها بیشتر به دنبال سرنخ‌هایی در مورد زمان و میزان تشدید سیاست‌های پولی از سوی بانک مرکزی ایالات متحده بودند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *