وضعیت قیمت‌ها پس از گزارش CPI آمریکا

قیمت طلا و نقره در معاملات روز سه‌شنبه به شدت افزایش یافت، به دنبال گزارش تورم ایالات متحده که کمی کمتر از حد انتظار بود، قیمت طلا بلافاصله به بالاترین سطح چهار ماهه و نقره به بالاترین سطح هفت ماهه رسید. قیمت طلای با 29.50 دلار افزایش به 1821.30 دلار و نقره با 0.627 دلار افزایش قیمت به 24.03 دلار رسید.

 گزارش شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده که به تازگی منتشر شده است، نسبت به اکتبر 0.1 درصد افزایش یافته و نسبت به مدت مشابه سال قبل 7.1 درصد افزایش داشته است. انتظار می‌رفت شاخص قیمت مصرف کننده نسبت به اکتبر 0.3 درصد و نسبت به سال قبل 7.3 درصد افزایش یابد. داده‌های تورمی که کمی کمتر از حد انتظار بود منجر به افزایش قیمت سهام و فلزات شد و شاخص دلار آمریکا را تحت فشار قرار داد.  گزارش CPI بر سیاست پولی ایالات متحده تاثیر می‌گذارد و فدرال رزرو را به کاهش موضع انقباضی تشویق می‌کند.

 پس از گزارش CPI بازارهای سهام جهانی عمدتاً صعودی بودند. 

 همچنین نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) که صبح امروز آغاز شد، بعدازظهر چهارشنبه با بیانیه و کنفرانس مطبوعاتی پاول رئیس فدرال رزرو به پایان می‌رسد.  FOMC احتمالاً نرخ بهره ایالات متحده را 0.5٪ افزایش می‌دهد. در همین حال رئسای بانک مرکزی اروپا و بانک انگلستان روز پنجشنبه با یکدیگر ملاقات می‌کنند و احتمالاً با افزایش نیم درصدی نرخ بهره از فدرال رزرو آمریکا پیروی خواهند کرد.

بازارها امروز شاهد کاهش شدید شاخص دلار آمریکا و رسیدن به پایین‌ترین سطح 5.5 ماهه بودند. در حال حاضر قیمت نفت خام نایمکس اندکی افزایش یافته است و در حدود 74.00 دلار در هر بشکه معامله می‌شود. در عین حال، بازدهی اوراق بهادار 10 ساله خزانه داری ایالات متحده پس از گزارش CPI کاهش یافته است و در حال حاضر 3.476 درصد می‌باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *