وضعیت طلا قبل از گزارش اشتغال غیر کشاورزی سپتامبر

خوش‌بینی طلا نسبت به بازار پیش از گزارش اشتغال غیر کشاورزی

  • قیمت طلا در محدوده 1800 دلار به صورت رنج باقی مانده است.
  • همه منتظر داده‌های مشاغل غیر کشاورزی هستند و احتمالا  علیرغم موضع‌ داویشی فدرال رزرو مذاکرات تورمی دوباره آغاز خواهد شد.
  • تا کمتر از یک ساعت  دیگر بازار به گزارش وضعیت اشتغال ADP شرکت پردازش داده خودکار کسب کار ایالت متحده واکنش نشان می‌دهد.

قبل از گزارش اشتغال غیر کشاورزی قیمت طلا در بازار ثابت مانده بنابراین سرمایه‌گذاران احتمالاً قبل از رسیدن خبر از هر گونه معامله بزرگ خودداری می‌کنند.

داده‌های اشتغال غیر کشاورزی (NFP)

تمرکز بازار بر گزارش اشتغال غیر کشاورزی است، زیرا تعداد اشتغال عامل تعیین کننده سیاست پولی فدرال رزرو می‌باشد. در نشست‌های اخیر، جروم پاول تاکید کرده است که بانک مرکزی سیاست پولی خود را تا زمان پیشرفت بیشتر در زمینه اشتغال حفظ خواهد کرد.

 در گردهمایی هم اندیشی جکسون هول که هفته گذشته برگزار شد، فدرال رزرو موضعی محتاطانه داشت. در حالی که پاول اشاره کرد احتمالاً قبل از پایان سال شروع به کاهش تدریجی خرید دارایی می‌کند، فوراً افزود این کار به معنای پیش زمینه‌ای برای افزایش نرخ نیست.

 لحن فریبنده فدرال رزرو در هفته گذشته باعث افزایش قیمت طلا از سطح حمایت 1800 دلار شد. احتمالاً داده‌های NFP روز جمعه مذاکرات تورمی را دوباره زنده می‌کند. اگر تعداد مشاغل کمتر از حد انتظار باشد بر دلار تأثیر می‌گذارد و باعث افزایش قیمت فلزات گرانبها می‌شود.

 در کوتاه مدت، بازار به تعداد اشتغال غیرکشاورزی مرکز  ADP  واکنش نشان می‌دهد. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که اشتغال 613،000 نفر در ماه آگوست افزایش یافته است (ماه قبل 330،000 نفر)

 چشم انداز تکنیکال قیمت طلا

 از روز جمعه، معاملات طلا بسیار محدود بود زیرا همچنان در محدوده قیمت 1800 قرار دارد. در این بازه زمانی، با قیمت 1.819.70 تا 1.807.42 خرید و فروش شده است. روز دوشنبه، گاوها (خریداران) در تلاش بودند تا قیمت طلا را به سطح مقاومت قبلی 1800 برسانند اما شکست خوردند. روز سه‌شنبه، این فلز گرانبها باز کمی بالاتر از سطح حمایت 1800 قرار گرفت.

 در زمان نگارش این خبر، قیمت طلا به 1813.416 رسید. در نمودار دو ساعته، طلا اندکی بالاتر از میانگین متحرک نمایی 25 و 50 روزه معامله می‌شود. در کوتاه مدت، احتمالاً فلز گرانبها در طول میانگین متحرک نمایی 25 روزه در سطح حمایت 1811.65 همچنان باقی می‌ماند، زیرا سرمایه گذاران بر داده های مشاغل غیرکشاورزی متمرکز هستند. از این منظر ، ممکن است سطح مقاومت در بالاترین قیمت روز سه شنبه یعنی 1819.70 قرار بگیرد.

افزایش شدید صعودی ممکن است قیمت طلا را تا 1825 برساند. از سوی دیگر، حرکت نزولی از سطح حمایت فعلی قیمت طلا را در میان میانگین متحرک نمایی 50 روزه در 1.807.42 قرار می‌دهد. به طور کلی، من انتظار دارم فلز گرانبها در کوتاه مدت در محدوده قیمتی 1800 ثابت بماند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *