وضعیت بازار پس از نشست FOMC

قیمت طلا و نقره  اواسط روز پنجشنبه در ایالات متحده افزایش یافت و  تشدید نگرانی‌های ژئوپلیتیکی تقاضا برای طلا را بالا برد، اما امروز افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالت متحده و شاخص بسیار قوی دلار آمریکا، خرید فلزات گرانبها را کاهش داد. قیمت طلا  آخرین بار 19.68 دلار کاهش یافت و به 1653 دلار رسید، قیمت نقره نیز 1.20 درصد از ارزش خود را از دست داد و به 19.44 دلار رسید.

 بازارهای سهام جهانی عمدتاً کاهشی بودند. شاخص‌های سهام ایالات متحده در اواسط روز گذشته کاهش یافت به پایین‌ترین حد در 9 هفته گذشته رسید. پس از اینکه پوتین، رئیس جمهور روسیه، نیروهای بیشتری را برای جنگ با اوکراین بسیج کرد، و همچنین اشاره کرد که در صورت تهدید روسیه، می‌تواند از تسلیحات هسته‌ای خود استفاده کند، ریسک‌گریزی در بازار به شدت افزایش یافت.

 پاول، رئیس فدرال رزرو در کنفرانس مطبوعاتی خود پس از انتشار بیانیه FOMC بعد از ظهر چهارشنبه گفت که احتمالاً امسال دو افزایش 0.75‌ درصدی دیگر خواهیم داشت. او همچنین گفت فدرال رزرو باید تورم را از بین ببرد. سایر بانک‌های مرکزی جهانی نیز روز پنجشنبه نرخ بهره خود را افزایش دادند، از جمله سوئیس و بریتانیا.

بازارها امروز شاهد کاهش قیمت نفت خام هستند، در حال حاظر نفت خام WTI با 2.28 کاهش به 81.59 دلار رسید. شاخص دلار آمریکا افزایش یافت و به بالاترین سطح 20 سال اخیر رسیده است. بازدهی اوراق 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به 3.684 درصد رسید و سود اوراق خزانه 2 ساله 4.127 درصد است.

 قیمت مس با 3.99 درصد کاهش به 3.33 دلار رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *