قیمت طلا در برابر دلار آمریکا برای ششمین ماه متوالی کاهشی است

قیمت طلا روز جمعه تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا کمی افزایش یافت، اما تعهد فدرال رزرو برای ادامه روند افزایش نرخ بهره، طلا را در مسیر ششمین کاهش ماهانه خود نگه داشت.

در حال حاضر طلا با 0.6 درصد کاهش در محدوده قیمتی 1492.98 دلار در هر اونس معامله می‌شود. تاکنون قیمت‌ طلا 2.8 درصد در ماه کاهش یافته است.

 شاخص دلار (DXY) نزدیک به پایین‌ترین سطح یک هفته‌ای خود قرار دارد و قیمت طلای را برای خریداران خارج از ایالت متحده ارزانتر کرده است.

 سیاست گذاران فدرال رزرو برای مبارزه با تورم فزاینده، نرخ بهره ایالات متحده را افزایش خواهند داد و آشفتگی در بازارهای مالی جهانی و نشانه‌های تضعیف در بازار کار نیز نمی‌تواند مانع این اقدام شود.

 اگرچه طلا به عنوان پوششی در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود، اما افزایش نرخ بهره آمریکا در سال جاری بر جذابیت این فلز بی بازده تاثیر منفی گذاشته و قیمت دلار را به اوج خود در دو دهه اخیر رسانده است.

به دلیل کاهش اعتماد در میان شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان، شاخص تمایلات اقتصادی منطقه یورو در ماه سپتامبر به شدت و بیش از حد انتظار کاهش یافت.

 دارایی‌ بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، از 940.86 تن در روز چهارشنبه به 941.15 تن در روز پنجشنبه افزایش یافت.

 قیمت نقره نیز 1 درصد افزایش یافت و به 17.11 دلار در هر اونس رسید، قیمت پلاتین در محدوده 865.46 دلار رنج است و قیمت پالادیوم 0.5 درصد افزایش یافت و به 2211.59 دلار رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *