فعلاً قیمت طلا به 1900 دلار باز نمی‌گردد زیرا قرار است نرخ بهره افزایش بیشتری یابد 2023/02/09

به گفته تحلیلگران، بلاتکلیفی مداوم در بازارهای مالی جهانی از قیمت طلا در سال 2023 حمایت خواهد کرد، اما با وجود بهترین شروع سال در یک دهه اخیر، سرمایه‌گذاران نباید انتظار صعود چشم‌گیر در بازار فلزات گرانبها را داشته باشند.

 تحلیلگران گفتند که قیمت طلا در طول سال به طور متوسط ​​حدود 1800 دلار در هر اونس خواهد بود که تقریباً 5 درصد کمتر از قیمت فعلی است. قیمت طلا آخرین بار با 0.18 درصد افزایش در حدود 1878.8 دلار در هر اونس معامله شد.

 همچنین انتظار می‌رود قیمت نقره به طور متوسط ​​در سال 2023 حدود 23.50 دلار در هر اونس باشد. نقره آخرین بار با 0.71 درصد افزایش در هر اونس به 22.4 دلار در هر اونس رسید.

 تحلیلگران انتظار دارند که در سه ماهه اول سال جاری قیمت

طلا و نقره به اوج برسد.

ریسک طلا و نقره نسبتاً کم است و همچنان گزینه امنی در مقابل سایر ارزهای فیات برای سرمایه‌گذاری است.

 اگرچه نوسانات بازار از قیمت‌ طلا و نقره در سال جاری حمایت می‌کند، اما در حال حاضر فدرال رزرو موضع محکمی در مورد بالاتر بردن نرخ‌های بهره در طول سال دارد.

 در مورد شدت و زمان رکود اقتصادی، ابهام وجود دارد، اما سرمایه‌گذاران باید احتمال وقوع آن را در نظر داشته باشند.

 در شرایط فعلی، انتظار می‌رود که تقاضای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های قابل معامله با پشتوانه طلا در طول سال ثابت بماند، حتی اگر تقاضای فیزیکی حداقل تا تابستان بالا باشد.

 ثابت شده است که تقاضا برای ETF‌های طلا بسیار بی‌ثبات است و ما انتظار داریم که در نیمه آخر سال با افت مواجه شود.

 در واقع ممکن است هر دو فلز پیش‌بینی‌ها را شکست دهند، اما با توجه نرخ‌ تورم و افزایش نرخ‌ بهره و شاید مهم‌تر از آن، بهتر شدن وضعیت بازار سهام در سال 2024، ایجاد روند صعودی چشم‌گیر بعید به نظر می‌رسد. اما روند صعودی چند ساله طلا و نقره همچنان برقرار خواهد بود.

تقاضای نقره برای کاربردهای خورشیدی در سراسر جهان همچنان در حال افزایش است. وسایل نقلیه الکتریکی یکی دیگر از زمینه‌های رشد کلیدی برای تقاضای نقره هستند، به طوری که یک خودروی الکتریکی دو برابر یک خودروی معمولی به نقره نیاز دارد.

و همانطور که می‌دانید هر گونه افزایش در تقاضا فشار صعودی بر قیمت‌ها وارد می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *