عملکرد طلا در درازمدت بهتر از بیت‌کوین خواهد بود

با نگاهی به مزایای هر دو دارایی، طلا و بیت‌کوین در می‌یابیم که در بلند مدت سرمایه‌گذاری در طلا می‌تواند سودآورتر باشد، همچنین در حال حاضر سطح پذیرش طلا نسبت به بیت‌کوین بیشتر است.

امسال بانک‌های مرکزی نرخ‌های بهره را افزایش دادند و شاهد کاهش شدید معاملات طلا و بیت‌کوین بودیم. با این حال، طلا تقریباً سال را بدون تغییر به پایان می‌رساند، در حالی که قیمت بیت‌کوین 75 درصد کاهش یافته است، در این میان شرکت‌های فناوری با رشد قابل توجهی سال 2022 را سپری کردند.

انتظار می‌رود در سال 2023 شرایط مالی سختی برای بیت‌کوین رقم بخورد زیرا میزان پذیرش کاربران به شدت کاهش یافته و این باعث می‌شود تکرار افزایش شدید قیمت بیت‌‌کوین که در دهه گذشته شاهد آن بودیم بعید به نظر برسد. نوسانات در قیمت برترین ارز دیجیتال احتمالاً تا زمانی که موارد استفاده جدیدی ارائه دهد، بالا باقی خواهد ماند.

 ارائه موارد استفاده بیشتر برای کاهش نوسانات در قیمت بیت‌کوین بسیار مهم است، اما به هیچ وجه تضمین شده نیست و ممکن است زمان زیادی طول بکشد که به کاهش نوسانات کمک کند.

 شرایط فعلی فشار کمتری بر قیمت طلا داشته، زیرا طلا یک دارایی واقعی و کاربردی است، همچنین در حال حاضر اکثر سرمایه‌گذاران برای تنوع بخشیدن به پرتوفوی خود از طلا استفاده می‌کنند.

 با این حال برخی از سرمایه گذاران تمایل بیشتری به انتخاب گزینه‌هایی با نقدینگی کم، ریسک و بازده بالا مانند بیت‌کوین دارند. اما در هر صورت زمانی که شرایط مالی سخت‌تر در پیش روی سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد، تمایل به خرید دارایی‌های پرنوسان از جمله بیت‌کوین کاهش می‌یابد.

 قیمت بیت‌کوین بیشتر از طلا به شرایط مالی بستگی دارد زیرا طلا به غیر از سرمایه‌گذاری موارد استفاده دیگری هم دارد، مثلاً در صنعت و جواهرات، در حالی که بیت‌کوین هنوز نتوانسته موارد استفاده دیگری به خود اضافه کند. بیش از یک سال است که عمدتاً بیت‌کوین فقط برای اهداف سرمایه‌گذاری نگهداری می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *