طلا (5 Aug)

چشم انداز قیمت طلا: شاخص طلا در برابر دلار آمریکا تحت تاثیر فدرال رزرو نوسان دارد، گزارش اشتغال غیر کشاورزی ایالت متحده بر قیمت طلا موثر است.

  • شروط سختگیرانه کلاریدا از سوی فدرال رزرو باعث کاهش قیمت طلا شد
  • گزارش اشتغال غیرکشاورزی در روز جمعه بر قیمت طلا تاثیر می‌گذارد.
  • در  XAU/USD احتمال ایجاد الگو Death Cross وجود دارد

طلا در این هفته از کاهش قیمت در برابر دلار مقاومت می‌کرد تا اینکه با افزایش قیمت دلار آمریکا روبرو شد. در روز چهارشنبه صحبت‌های ریچارد کلاریدا، نایب رئیس فدرال رزرو شرط افزایش نرخ بهره را سختگیرانه‌تر کرد. سخنان آقای کلاریدا نشان می‌دهد که شرایط اقتصادی آمریکا به طور قابل ملاحظه‌ای در حال بهبود است. اقتصاددانان با تجربه از تهدید رو به افزایش ویروس کرونا دلتا آگاه هستند و این بیماری بسیار مسری را پذیرفته‌اند.

با این حال، فعالان بازار با افزایش شروط فدرال رزرو قیمت دلار آمریکا را نیز افزایش دادند. دلار قیمت طلا را پایین آورد. معمولاً وقتی قیمت دلار افزایش می‌یابد طلا ارزان می‌شود زیرا با افزایش قیمت دلار، هزینه نگهداری طلا برای سرمایه‌گذاران خارجی بیشتر می‌شود. برای بعضی‌ها طلا حکم مصون ماندن از تورم را دارد، اگرچه این عملکرد هنوز در بسیاری از محافل مورد بحث است. با این حال، واقع‌بین باشید، احتمالاً فدرال رزرو به ضرر قیمت طلا عمل می‌کند، زیرا نرخ بهره بالاتر معمولاً افزایش قیمت‌ها را مهار می‌کند. و شروط سختگیرانه فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را به تعویق می‌اندازد.

به احتمال زیاد تمرکز فعلی طلا بر تورم نیست. علاوه بر این، بازار تا حد زیادی تسلیم دیدگاه گذرا فدرال رزرو در مورد افزایش قیمت‌ها شده است. قیمت طلا و انواع بازار‌ها، به گزارش جمعه اشتغال غیر کشاورزی (NFP) بستگی دارد. تحلیلگران منتظر اضافه شدن ۸۷۰ هزار شغل در ماه جولای هستند. با توجه به تمرکز فدرال رزرو بر بازار کار، داده‌ها اشتغال غیر کشاورزی بر سیاست‌های پولی موثر خواهد بود. با در نظر گرفتن این موضوع، گزارش اشتغال غیرکشاورزی ایالت متحده بیشتر از حد انتظار بر افزایش ارزش دلار و بر قیمت طلا تأثیر می‌گذارد. از طرف دیگر، یک تصمیم ناگهانی ممکن است به نفع فلز زرد رنگ باشد.

چشم‌انداز تکنیکال طلا

قیمت شاخص طلا در اوایل این هفته افزایشی‌تر به نظر می‌رسید اما نتوانست بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ و ۲۰۰ روزه (SMA) باقی بماند. SMA ۵۰ روزه نزولی و به نظر می رسد Death Cross در راه است. این امر فشار نزولی زیادی بر قیمت طلا وارد می‌کند و احتمالاً آن را به پایین‌تر از سطح 1800 دلاری می‌رساند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *