طلا در دراز مدت بیت‌کوین را شکست می‌دهد

طبق گفته گلدمن ساکس، طلا به پرتوفوی سرمایه‌گذاری شما تنوع می‌بخشد و انتظار می‌رود در دراز مدت از بیت‌کوین بهتر عمل کند.

 گلدمن روز دوشنبه در یادداشتی اعلام کرد که طلا، این فلز گرانبها به اندازه بیت‌‌کوین، برترین ارز دیجیتال جهان تحت تاثیر سیاست پولی و مسائل اقتصادی نیست.

 معامله‌گران به بیت کوین مانند یک سهام فناوری با رشد بالا اما در معرض خطر نگاه می‌کنند، در حالی که طلا به عنوان پوششی در برابر کاهش ارزش دلار و تورم استفاده می‌شود.

 بیت‌کوین در مقایسه با طلا یک دارایی‌ بی‌ثبات‌ و سوداگرانه‌ است.

 پذیرش بیت‌کوین زمانی افزایش یافت که سرمایه‌گذاران به ارزهای غیرمتمرکز علاقه مند شدند، اما شرایط مالی سخت‌تر به نفع این ارز دیجیتال نخواهد بود.

 همچنین پس از چندین ورشکستگی بزرگ در سیستم کریپتو از جمله سقوط صرافی ارز دیجیتال FTX و صندوق تامینی Three Arrows Capital (3AC)، نوسانات در قیمت بیت‌کوین افزایش یافت و بیت‌‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال با افت قیمت مواجه شدند.

 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، طلا 0.23 درصد افزایش قیمت داشته در حالی که قیمت بیت‌کوین 63 درصد کاهش یافته است. در حال حاضر، قیمت هر اونس طلا 1786 دلار و قیمت بیت‌کوین 17394 دلار می‌باشد.

 با نگاهی به آینده، نوسانات کلان اقتصادی منجر به افزایش قیمت طلا خواهد شد.

 طلا بیشتر در معرض تقاضای واقعی است که شامل تقاضای فیزیکی، خرید بانک‌های مرکزی (که در سال جاری با سرعت بی‌سابقه افزایش یافته)، سرمایه گذاری‌های امن و کاربردهای صنعتی می‌باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *