در حالی که نگرانی‌های بانکی به اوج خود رسید، قیمت طلا 2.7 درصد کاهش یافت 2023/03/28

قیمت طلا در روز سه‌شنبه برای دومین روز متوالی سقوط کرد زیرا بازارهای سهام اروپا پس از فروش شدید در هفته گذشته، صعود کردند. 

در هفته گذشته معاملات خرید طلا به قدری رسیده بود که قیمت این فلز گرانبها در میان بحران بانکی ایالات متحده و اروپا به بالاتر از 2000 دلار در هر اونس رسید.

 قانون‌گذاران ایالات متحده عصر یکشنبه اعلام کردند که First Citizens Bank (Nasdaq: FCNCA) با خرید سپرده‌ها و وام‌های بانک سیلیکون ولی موافقت کرده است، اما سقوط SVB همچنان 20 میلیارد دلار برای پرداخت بیمه سپرده‌ها هزینه خواهد داشت.

 قیمت شمش طلا در برابر دلار آمریکا هفته را با کاهش 1.4 درصدی شروع کرد و به 1950 دلار در هر اونس رسید که 2.7 درصد نسبت به اوج یک ساله، بالای 2000 دلار که هفته گذشته به آن رسیده بود کمتر است.

در حال حاضر طلا در محدوده قیمتی 1955.2 معامله می‌شود.

 از زمان شکست بانک سیلیکون ولی در 10 مارس قیمت طلا 6.6 درصد افزایش یافت. این نشان می‌دهد در بحبوحه بحران معاملگران و صندوق‌های تامینی نسبت به طلا چشم‌انداز صعودی پیدا می‌کنند.

در روزهای بلافاصله پس از فروپاشی SVB و Signature، خرید طلا به شدت افزایش یافت، زیرا معامله‌گران به دنبال دارایی‌هایی بودند که در مواقع بحران به عنوان بهشت امن سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می‌شوند. 

از آنجایی که بخش عمده‌ای از رشد قیمت طلا در کوتاه مدت رخ داد، اگر تحولات اساسی ادامه داشته باشد، ممکن است روند صعودی بلند مدت برای این فلزگرانبها شکل بگیرد.

 زمانی که بانک‌های مرکزی در سراسر جهان به رهبری فدرال رزرو آمریکا تأیید کردند که با افزایش شدید نرخ بهره به مبارزه با تورم می‌پردازند، قیمت طلا به پایین‌ترین حد در 2.5 سال گذشته رسید.

 در این میان، ورود سرمایه‌گذاران به صندوق‌های ETF با پشتوانه طلا در 2 هفته گذشته به طور گسترده‌ای افزایش یافت، در حالی که قبل از آن ETFهای طلا به طور پیوسته با کاهش مواجه بودند، اما ورشکستگی SVB یک چرخش عظیم در این روند ایجاد کرد.

 در همین حال، قیمت طلا در برابر یورو 1.7 درصد کاهش یافت و به 1806.7 یورو رسید، در حالی که قیمت هر اونس طلای بریتانیا با 1.9 درصد کاهش به 1585.5 پوند رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *