بررسی ماهانه بازار فارکس (5 Aug)

الگو فصلی فارکس در ماه آگوست: وضعیت قیمت طلا عالی است، اما شرایط برای ریسک در فارکس مساعد نیست

مرور الگو فصلی فارکس در ماه آگوست

  • قیمت طلا در ماه آگوست افزایشی است. طلا در دهه گذشته به اندازه دو ماه اخیر رشد قیمت نداشته.
  • ارزش سهام ایالات متحده در سال‌های اخیر بالا بوده ، اما معمولا ً در ماه آگوست نوسانی‌ترین فصل سال برای بازارهای سهام آغاز می‌شود.

مرور الگوهای فصلی در آغاز ماه لازم است که طی چندین سال گذشته بر بازارهای فارکس موثر بوده. در ماه آگوست، تمرکز ما بر عملکردهای ۵ ساله و ١٠ ساله است. بحران مالی سال ٢٠٠٧-٢٠٠٨ کسری بودجه دولت و رکود اقتصاد جهانی را به دنبال داشته که بی‌شباهت به شرایط حالا به خاطر وجود ویروس کرونا نیست.

الگو فصلی فارکس برای قیمت یورو (EUR/USD)

از نظر تکنیکال، وضعیت قیمت یورو نسبت به دلار در ماه آگوست رنج است. طی ۵ سال گذشته، این جفت ارزی در ماه آگوست کمترین افزایش قیمت (به طور متوسط +0.03%) و در ۱۰ سال گذشته به طور متوسط 0.17+ درصد افزایش قیمت داشته و در رتبه پنجم در بین ماه‌ها قرار گرفته است.

الگو فصلی فارکس برای قیمت پوند انگلستان (GBP/USD)

از نظر فصلی، قیمت پوند نسبت به دلار در ماه آگوست کاهشی است. طی ۵ سال گذشته، قیمت این جفت ارزی در ماه آگوست به طور متوسط -0.39% کاهش قیمت داشته و در رتبه هفتم در بین ماه‌ها قرار گرفته، اما در ۱۰ سال گذشته به طور متوسط +0.33% افزایش قیمت داشته و در رتبه چهارم در بین ماه‌ها قرار گرفته است.

الگو فصلی فارکس برای S&P 500 آمریکا

از نظر فصلی، روند S&P 500 ایالات متحده در ماه آگوست بسیار صعودی است. طی ۵ سال گذشته، این شاخص در ماه آگوست به طور متوسط +1.63% افزایش یافته و با مقایسه با شاخص‌های دیگر در رتبه ششم در بین ماه‌ها قرار گرفته اما در ۱۰ سال گذشته به طور متوسط -0.12% کاهش یافته و در رتبه نهم در بین ماه‌ها قرار گرفته است.

الگو فصلی فارکس برای قیمت طلا (XAU/USD)

از نظر فصلی، قیمت طلا در ماه آگوست بسیار افزایشی است. طی ۵ سال گذشته، قیمت طلا در ماه آگوست به طور متوسط +1.24% افزایشی بوده و در رتبه ششم در بین ماه‌ها قرار گرفته و در ۱۰ سال گذشته به طور متوسط +3.24% افزایش قیمت داشته و در رتبه دوم در بین ماه‌ها قرار گرفته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *