اگر روسیه طلا را در ازای نفت بپذیرد، قیمت طلا دو برابر می‌شود و به 3600 دلار می‌رسد

در سالی که سناریوهای کلان غیرقابل تصور وجود داشت، اگر روسیه طلا را در ازای نفت خام به سقف قیمت نفت G7 بپزیرد، دو برابر شدن قیمت طلا تا 3600 دلار در هر اونس بعید نیست.

در پایان سال بحران نقدینگی در بازار پول بعید است مگر اینکه روسیه تصمیم بگیرد طلا را در ازای نفت در سایه تحریم‌ها بپذیرد.

اگرچه این اتفاق غیر ممکن به نظر می‌رسد، اما با توجه به برخی از شگفتی‌های ژئوپلیتیکی و کلان اقتصادی امسال چندان دور از ذهن نیست. امسال سال سناریوهای کلان غیرقابل تصور بود.

البته احتمالاً آمریکا خرید نفت در ازای طلا را نمی‌پذیرد زیرا در حال حاضر ایالات متحده در تلاش است تا ذخایر استراتژیک خود را با نفت ارزان پر کند.

اما اگر ولادین پوتین در ازای طلا به اروپا نفت بدهد به این ترتیب قیمت طلا می‌تواند از سطح فعلی 1790 دلار در هر اونس به 3600 دلار در هر اونس برسد. این اقدام همچنین باعث می‌شود ذخایر طلای روسیه به طور گسترده‌ای افزایش می‌یابد، البته بانک‌های فعال در بازار طلای کاغذی با کمبود نقدینگی مواجه خواهند شد.

از روز دوشنبه، سقف قیمت نفت دریایی روسیه اجرایی شد. این تصمیم توسط G7، اتحادیه اروپا و استرالیا گرفته شده است. روسیه که دومین صادرکننده نفت در جهان است، پاسخ داد که سقف قیمت را نمی‌پذیرد، حتی اگر مجبور شود تولید خود را کاهش دهد.

روسیه نفت بیشتری تولید نخواهد کرد، اما اطمینان حاصل می‌کند که تقاضای کافی وجود دارد تا تولید متوقف نشود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *