انتظار می‌رود فدرال رزرو با سرعت کمتری نرخ بهره را افزایش دهد

 بر اساس ابزار FedWatch CME، پس از انتشار صورتجلسه FOMC احتمال افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره در سپتامبر از 52 درصد به 36.5 درصد کاهش یافت، بنابراین بیش از 60 درصد احتمال افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره وجود دارد.

 در صورتجلسه کمیته بازار باز فدرال آمده: «از آنجایی که شاید لازم باشد موضع انقباضی خود را برای مدت طولانی‌تری ادامه دهیم، بهتر است سرعت افزایش نرخ سیاستی را کمی کاهش دهیم.»

طبق این گفته‌ها تلقی می‌شود که در ماه سپتامبر، نرخ بهره به جای 0.75 درصد، 0.5 افزایش یابد.

ازآنجایی که در صورتجلسه FOMC آمده است که بانک مرکزی ایالت متحده می‌تواند برای مبارزه با تورم سیاست انقباضی خود را تشدید کند، نرخ دلار آمریکا و اوراق قرضه ایالت متحده افزایش یافت و قیمت طلا پس از سه جلسه کاهش متوالی و رسیدن به پایین‌ترین سطح از سوم آگوست، با 0.3 درصد افزایش به 1770 دلار در هر اونس رسید، اما مجدداً کاهش یافت و در حال حاضر در محدوده قیمتی 1,753 معامله می‌شود.

 شاخص دلار، معیاری برای ارزش پول ایالات متحده در مقابل همتایان اصلی خود، صعود خود را از سر گرفت و به بالاترین حد در سه هفته گذشته رسید.

 بازده خزانه‌داری دو ساله ایالت متحده، بسیار حساس به تغییر نرخ است و پس از انتشار صورتجلسه FOMC به بالاترین سطح دو ماهه خود یعنی 3.28 درصد رسید و بازدهی خزانه داری ده ساله به بالاترین سطح یک ماهه خود، 2.90 درصد افزایش یافت.

 تورم منطقه یورو در ماه جولای از 8.6% به 8.9 درصد افزایش یافت که بالاترین رکورد از سال 1997 است.

 یکی از اعضای شورای حاکم بانک مرکزی اروپا دیروز در مصاحبه‌ای با تلویزیون لتونی TV3 گفت: «بانک مرکزی اروپا به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد.»

 بانک مرکزی اروپا (ECB) در آخرین نشست خود در ماه جولای، برای مقابله با تورم منطقه یورو، برای اولین بار از سال 2011، نرخ بهره را به صفر درصد افزایش داد.

 در همین حال، بر اساس داده‌هایی که توسط اداره آمار ملی بریتانیا منتشر شد، نرخ تورم بریتانیا در ماه جولای به 10.1 درصد افزایش یافت که برای اولین بار در بیش از چهار دهه گذشته افزایش سالانه دو رقمی را ثبت کرده است.

 نرخ تورم بریتانیا بالاتر از هر کشور دیگر گروه هفت (G7) و اکثر کشورهای اروپایی است.

 بانک مرکزی انگلیس انتظار دارد که نرخ تورم در سه ماهه پایانی سال جاری به بیش از 13 درصد افزایش یابد و در بیشتر سال 2023 بالا باقی بماند.

 رویداد مهم بعدی که سرمایه گذاران منتظر آن هستند، سمپوزیوم سالانه سیاست پولی در جکسون هول، وایومینگ از 25 تا 27 اوت است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *