چرا چشم انداز فدرال رزرو نوید نوسانات بیشتر بازارها را میدهد؟

اگر فکر می کردید که سال پرفراز و نشیبی در بازارها بوده است، تصمیم دیروز فدرال رزرو احتمالا اوضاع را برای سبد سهام شما ( منظور بازار بورس آمریکا ) بدتر هم کرده است.

همانطور که انتظار می رفت، مقامات فدرال رزرو روز چهارشنبه در حالی که برای مهار تورم فزاینده مبارزه می کنند، نرخ بهره را 75 واحد پایه دیگر افزایش دادند. این حرکت نرخ معیار را به بالاترین سطح از قبل از بحران مالی 2008 رساند.

با افزایش دیروز، فدرال رزرو تهاجمی ترین انقباض را از زمان رهبری پل ولکر بانک مرکزی در اوایل دهه 1980 انجام داد.

بر اساس زبان فدرال رزرو، هیچ نشانه ای از هیچ گونه رهایی وجود ندارد. مقامات انتظار دارند که نرخ بنچمارک تا پایان سال به 4.4 درصد و در طول سال 2023 از محدوده 3 تا 3.25 درصد در حال حاضر به 4.6 درصد افزایش یابد. فدرال رزرو همچنین پیش بینی های تولید ناخالص داخلی را با برآورد متوسط ​​​​رشد در سال جاری تنها 0.2 درصد، کمتر از پیش بینی 1.7 درصدی در ژوئن به طور قابل توجهی کاهش داد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما باید تورم را پشت سر بگذاریم. “کاش راهی بدون درد برای انجام این کار وجود داشت اما وجود ندارد.»

کامرون کریس از بلومبرگ این پیش‌بینی‌ها را «کمی نفس‌گیر» توصیف کرد و نشان داد که ایالات متحده به سمت چیزی می‌رود که «خیلی شبیه به رکود اقتصادی» به نظر می‌رسد.

سهام پس از تصمیم گیری قبل از بسته شدن با افت قابل توجهی رها شد و بعید است که نوسانات در اینجا به پایان برسد. گلدمن ساکس پیش بینی کرد که اگر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو اقتصاد را وارد رکود کند، بازار سهام ایالات متحده 10 درصد دیگر سقوط خواهد کرد. تحلیلگران وال استریت پیش‌بینی کردند که این تصمیم پایین‌ترین سطح بازار سهام را که در اوایل سال جاری به ثبت رسیده بود، آزمایش خواهد کرد.

ری دالیو نیز پیش بینی کرد که افزایش نرخ ها به حدود 4.5 درصد، سهام را 20 درصد کاهش می دهد.

این برای شما چه معنایی دارد؟ خوب، اگر با بدهی‌های حساس به نرخ، مانند وام مسکن، کارت‌های اعتباری یا وام‌های خودرو سروکار دارید، در کوتاه‌مدت باید دست و پنجه نرم کنید، زیرا احتمالاً همه آنها حتی گران‌تر می‌شوند.

اما در بلندمدت، این می تواند نتیجه دهد، یا حداقل این هدف است که نرخ‌های بهره بالاتر در نهایت تورم را متوقف کند و قیمت‌های بالاتری را که اخیراً به کیف پول ما ضربه زده است را پایین بیاورد.

در یکی از نمونه های شاخص فشار تورم، پائولینا کاچرو در مورد مصرف کنندگانی نوشت که به دلیل هزینه های بالای گوشت گاو، ماهی و مرغ، گوشت را کنار می گذارند و به گیاهخوار تبدیل می شوند.

یک گروه خاص از افرادی که از این چرخه بازار سود می برند، برنامه ریزان و مشاوران مالی هستند که به خانواده ها و افراد کمک می کنند تا برای آینده برنامه ریزی کنند. به نظر می رسد یک نسل بیشتر به دنبال کمک مالی است، و به طور غیرمنتظره، این نسل هزاره است.

هزاره ها ( نسل متولدین ده 80 و 90 میلادی) برای اولین بار به دنبال مشاوران مالی هستند  چرا که  آنها با نزدیک شدن به 40 سالگی، ورود به پست های مدیریتی و به دست آوردن قدرت خرج کردن، به دنبال بررسی صحیح اولویت های مالی رقابتی هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *