پیش‌بینی قیمت طلا

قیمت طلا به سمت اوج های اخیر افزایش می‌یابد، در حال حاضر قیمت این فلزگرانبها به رویدادهای مهم اقتصادی ایالات متحده در آینده بستگی دارد، تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره در آغاز فوریه فاش خواهد شد.

 قیمت طلا امروز اندکی افزایش یافت.  XAU/USD از سطح 1900 دلار افزایش یافت و با این فرض که فدرال رزرو سرعت افزایش نرخ بهره را کاهش خواهد داد به 1930 دلار رسید.

 شاخص دلار آمریکا DXY)) اندکی کاهش یافت که باعث افزایش قیمت طلا شده و آن را برای دارندگان سایر ارزها ارزان‌تر می‌کند، همچنین بازده پایین خزانه داری ایالات متحده تمایل دارد سرمایه‌گذاران را به سمت فلز زرد با بازده صفر سوق دهد.

 پیش‌بینی‌های متفاوتی در مورد تصمیم فدرال رزرو وجود دارد. 

 تا کنون در اوایل سال 2023، اطلاعات منتشر شده در ایالات متحده حاکی از کاهش ملایم فشارهای تورمی و کاهش تقاضا بوده است، این نشان می‌دهد که موضع انقباضی فدرال رزرو در سال گذشته شروع به تأثیرگذاری کرده است، این دقیقاً همان چیزی است که فدرال رزرو می‌خواهد زیرا تلاش می‌کند تورم را به طور پایدار به هدف بازگرداند.  اما فدرال رزرو هنوز بر تورم غلبه نکرده است.

 با این حال، کمیته بازار آزاد فدرال در حال ورود به مرحله کاهش سرعت افزایش‌ نرخ بهره است و تاکنون شواهد گسترده‌ای مبنی بر تضعیف بازار کار به‌طور قابل‌توجهی وجود ندارد.

 ما فکر می‌کنیم که فدرال رزرو در مذاکرات خود بر وضعیت بازار کار تاکید خواهد داشت.

در نهایت پیش‌بینی‌ها مبنی بر افزایش قیمت فلزات به خصوص طلا است، احتمال می‌رود قیمت این فلز گرانبها به سطح 2000 دلار برسد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *