وضعیت طلا در برابر بیانیه فدرال رزرو

بررسی اجمالی طلا برای نشست کمیته بازار ازاد فدرال رزرو

در ساعات اولیه جلسه بانک مرکزی اروپا قیمت طلا کاهشی ماند و در آخرین لحظات پایین محدوده رنج هفتگی خود ،کمی بالاتر از 1780 دلار در نوسان بود. امروز دومین روز متوالی از حرکت نزولی قیمت طلا بود و با پیش‌بینی‌ها برای سیاست انقباضی زودهنگام توسط فدرال رزرو، که تمایل به کاهش قیمت طلا بدون بازدهی را دارد، حمایت شد. بانک مرکزی ایالات متحده تصمیم برای سیاست پولی خود را کمی بعد در طول جلسه اعلام خواهد کرد، انتظار می‌رود که خرید دارایی را 120 میلیارد دلار در ماه کاهش دهد.

در همین حین، در میان ترس افزایش سریعتر از حد انتظار فشارهای تورمی، بازارها در حال قیمت‌گذاری برای افزایش احتمالی نرخ بهره در سال 2022 هستند. از این رو، تمرکز اصلی بر بیانیه سیاست پولی و نظرات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست خواهد بود. سرمایه گذاران به دنبال سرنخ هایی در مورد زمان احتمالی افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالات متحده خواهند بود که به نوبه خود باید نقش کلیدی در تعیین مسیر کوتاه مدت قیمت طلا داشته باشد.

امروز در ساعات نیویورک دیدیم که قیمت طلا تحت عوامل فاندامنتال و تکنیکال کاهشی شد و کلیه نگاه ها به جلسه در پیش رو میباشد که تا یک ساعت اینده وضعیت بازار و وضعیت طلا تا حدودی مشخص خواهد شد و در صورت ابهام در بیانیه شاید طلا وارد کانال خنثی بشود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *