نشست فدرال رزرو

بازارهای مالی در انتظار نشست امشب کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) هستند ، بازارها امشب منتظر اعلام قطعی نرخ بهره نیستند ، بلکه بیشتر سیگنالی است که اعلام می کند در جلسه بعدی خود که در ماه نوامبر برگزار می شود ، چه اتفاقی خواهد افتاد.
نکته دیگری که باید به آن توجه کرد و روی آن تمرکز کرد ، نقاط پیش بینی نرخ بهره است ، طرح نقطه همانطور که نامیده می شود. طرح به اصطلاح نقطه ای ، که سیاست گذاران اقتصادی و پیش بینی نرخ ها را ترسیم می کند ، می تواند سرنخ هایی در مورد زمان افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو از سطح نزدیک به صفر ارائه دهد.
استین جاکوبسن ، سرپرست سرمایه گذاری در بانک ساکسو گفت: “بازدهی طولانی مدت خزانه داری آمریکا در محدوده بسیار محدودی باقی می ماند و انتظارات فدرال رزرو برای هفته ها در حالت خنثی باقی مانده است ، اما هیچ کدام از نوسانات اخیر بازار در دارایی های ریسک پذیرفته نشده است.”
در آخرین جلسه ، که در ماه ژوئن بود ، آنها هیچ گونه افزایشی برای نرخ نداشتند و انتظار می رود تا سال 2023 نرخ بهره به سمت بالا حرکت کرده و در مجموع سه افزایش نرخ احتمالی وجود خواهد داشت
سوال این است که آیا سیگنال یا اعلامیه ضعیف هنوز بازارها را تحت تأثیر قرار داده و بر بازارها تأثیر می گذارد؟
ناظران بازار معتقدند بعید است مگر اینکه دو مورد از این موارد رخ دهد. یکی اینکه فدرال رزرو آمریکا رسماً یکی دو تا را اعلام می کند ، فدرال رزرو عمدا زمان بندی را عقب می اندازد. هیچ کدام در این مرحله از نظر نحوه افزایش انتظارات ، محتمل به نظر نمی رسد.
حتی اگر در این بیانیه یک غافلگیرکننده کوچک وجود داشته باشد ، قابل توجه است که بیانیه فدرال رزرو یک کنفرانس مطبوعاتی را دنبال می کند که در آن جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو می تواند لحن را تعدیل کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *